2.5.09

WHY TÅMMPI'S DOING TÅMMPI-THINGS.


Short story is: His actions is built on how society works & how people tend to act & react. Me being a bit different from 'the rest' in society makes it impossible for him to read me, wich makes him frustrated. This frustration becomes anger & since I'm the one causing it by being hard to handle the way he's used to handle people, he sends it my way & tries to make me the scapegoat. I'm not willing to accept that since I'm not the true problem, so our wills collide & *BOOM!!!*.


Korta versionen av sagan är: Hans handlingar bygger på hur samhället fungerar & hur människor tenderar att agera & reagera. Då jag med några smulor skiljer mig från 'resten' i samhället blir det omöjligt för honom att läsa av mig, vilket får frustration att välla fram ur hans emotionsvrår. Frustrationen omvandlas till ilska & då jag är den som orsakar den genom att vara svårhanterlig enligt hans hanterbarhetsfacit blåser han den mot mitt håll & önskar göra mig till syndabock. Jag accepterar inte detta då det inte är jag som är det faktiska problemet, så våra viljor kolliderar & *BOOM!!!*.

4 kommentarer:

Incka sa...

Det är ju inte så bra helt enkelt

Skinhead Barbiedoll sa...

Incka:
Näjj =(

Bastardo sa...

Låter som jag lever ditt liv, och min tjej Tåmmpis. Gäller att kunna mötas halvvägs...säger dom

Skinhead Barbiedoll sa...

Bastardo:
Jag vet bara inte vad det kan innebära.. jag tänker ju inte bli mer 'normal' :| mitt möta halvvägs innebär att jag tolererar dalar. Fast det börjar jag jö bli less på, mest pga hur dom hanterades av honom sist X| jag kan stå ut med konflikter men inte om efterkonflikterandet (ja jag uppfann just det ordet) bara är sårigt.