28.5.09

haha inatt drömde jag att jag luktade svett. sen vaknade jag & luktade svett.

för någon dag sedan lade jag ner det här med vinterskor & långkalsingar. dagen efter var det skitkallt igen & min ånger var stor. så idag lägger jag upp vinterkläderna igen.

frågan är bara: när är det tänkt att man ska använda vårkläder? & vad är krejen med att det ska behövas vinterkläder när det är sommarmånad om någon dag?

VARFÖR I HELVETE?!?!?!?!?!
--------------------------------------*------
EU-valet. Något tips på någon vettig person att rösta på? Jag är nämligen vilse & skulle gärna vilja nysta runt i om det finns nåt vettigt folk men ärligt talat är jag just nu inte riktigt kapabel att bry mig så mycket som jag vill så det vore gulligt om ni kunde hjälpa mig på traven!
Gärna någon som vill legalisera sexköp & göra någonting stort, inte bah såsa.

Jag vet iaf vem jag INTE kommer att rösta på. ANNA HEDH.
När jag läste tidningen om hennes planer började jag slå på den.
"ung eldsjäl med ett stort jävlar anamma, vill inte ge för mycket makt till Bryssel. Slåss mot sexhandel, prostitution och för en solidarisk alkoholpolitik."
Hahaha googlade henne & hittade en jävla kampanj om att kryssa hennes namn.
DON'T DO IT!

17 kommentarer:

Zahra sa...

läste också om henne.. solidarisk alkoholpolitik låter spännande, vafan är det? solidariskt med vem/vad?

Om valdeltagandet verkligen kunde förändra någonting så vore det förbjudet.

FLI sa...

Jag ska i alla fall ta och rösta grönt.

Skinhead Barbiedoll sa...

bandit queen:
Jag lackade först ur på prostitutionsförhindrandet & därefter gjorde jag stora ögon åt "solidarisk alkoholpolitik" för.. VAD menas? Det kändes inte som om hon ville ta sig ett glas i alla fall.. men kanske kände jag fel.

FLI:
Partimässigt blir det troligtvis blankt då alla partier alltid ska ha något fett fel som gör att jag aldrig skulle kunna stå för det om jag röstade. X|

Fejdan sa...

Rösta åt rätt håll bara. :O)

Skinhead Barbiedoll sa...

Fade.:
Jag är främst röd men jag skulle aldrig rösta på ett rött parti eftersom jag tycker att deras syn på feminism (as they call it men det är bullshit) är så jävla fuckad när dom ska förbjuda sexköp & ha sig. Därför jag röstar blankt. Skulle ett rött parti önska legalisera sexköp skulle dom LÄTT ha min röst. Men jag tänker att när det gäller personer så kanske det ändå går att hitta nån vettig jefvel.

FLI sa...

Jag kommer rösta på karl Slyter (som är grön) anledningen är gaska självklar för mig då han kämpar mest för djurens rättigheter.

Det känns ganska bra att det här är första gången jag får rösta.

Fejdan sa...

Precis, själva kandidaterna kan man skippa, de verkar helt blåsta hela bunten.

Skinhead Barbiedoll sa...

FLI:
Underbart att du hittat någon som känns rätt att rösta på =D inte det lättaste. & att få rösta är najz, jag är ju röstveteran nu så det blir andra gången.

Fade.:
Fast jag menar jö att det är kanditaterna jag vill ha bättre koll på! Eftersom jag partimässigt troligtvis röstar blankt pga att inga partier funkar tillräckligt bra. Men jag vet inte om det finns t.ex. en röd kandidat som sticker ut från sitt parti & vill legalisera hor. Även om det låter osannolikt.. men jag vill hab ättre koll iaf X|

Anonym sa...

Jag käner som du, att jag borde rösta blankt för at tjag inte har så stor koll och inte vet vad folk gör. Orkar heller inte kolla upp det så jag kan bara skylla mig själv för min dåliga politikkoll. (Vem har orken längre?)

Tar bara något vänster-parti och kryssar för nån. Haha! Vill INTE att jävla SD kommer in på blanka röster eller lågt röstdeltagande, fuck no.

Anonym sa...

piratpartiet.

Del sa...

Piratpartiet, för att integritet & upphovsrätt är viktigt, eller grönt för att miljön är viktig.

Skinhead Barbiedoll sa...

Susannah Torarpsbacke:
Fast det är inte därför jag vill rösta blankt, utan för att inget parti tillräckligt väl står för vad jag vill så det skulle bara kännas fel oavsett. Skulle aldrig i hela mitt liv rösta på ett rött parti då deras syn på feminism är totalt jävla CP. & skulle aldrig rösta på ett blått parti eftersom deras syn på det mesta är fuckad.

Men vad gäller personer, som sagt (vore kul om folk kunde börja läsa kommentarer så jag slipper upprepa mig hela tiden) så tänker jag att det kanske finns någon nisse som har vettigare åsikter än vad just deras parti står för. Men det vet jag inte.

Anonym:
Mina funderingar går därikring, verkar som om dom har en del vettigt på agendan av vad jag läst, men har tänkt forska mer i det.

Del:
Fast miljön skiter jag ärligt i. Men integritet ligger mig varmt om hjärtat.

Pellefant sa...

har redan förtidsröstat på piratpartiet, mest för jag är så less på dom etablerade alternativen. åsså vill jag juh ladda min pr0n ifred oxo!

Anonym sa...

Vad jag vet så har C, Få och M haft en massa folk som vill legalisera sexköp. Är dock osäker på om någon av dessa människor ställer upp i valet. Kanske värt att kika närmare på.

Nicole sa...

En sak som inte har med nått parti riktigt å göra..men om man inte röstar så kommer sverige demokraterna få större plats i eu.. därför är de bra att rösta även fast man inte är 100 % på någon.. Det är helt sjukt mja.. JAg känner likadant me de där allt stämmer inte men ja försöker verkligen ta det parti som känns som har lite mer rätt och lite mindre fel (även fas varenda parti har det).. så de blir de gröna eller vänstern..eller ja ska kolla upp vänstern lite mer för hört de har bra saker att säga iaf...

Skinhead Barbiedoll sa...

Nicole:
Alltså jag är så starkt emot alla partier så jag skulle inte rösta på vänstern ens om jag visste att det innebar mindre makt till sd. jag kan stå jävligt lite för sd, dom är SÄMST. men jag skulle aldrig kunna rösta blått för dom står för så mkt som jag avskyr, & jag skulle inte kunna rösta rött för att dojm motarbetar min hjärtefråga. moderaterna fick makten när jag röstade blankt sist, men låt gå, fuck it all, jag kommer ändå aldrig att röst mot mina övertygelser.

Om du kan säga att vänstern tycker att prostitution är OK, DÅ röstar jag på dom. annars inte.

'röss sa...

Läskigt med sanndrömmar ;)