22.5.09

türk.


jag hatade alla när jag var liten också.

Anonym, jag har inte fått något svar från dig.
Du skrev:
det är väl bättre att ta livet av sej. dina anhöriga kommer ändå över den sorgen efter ett tag. men den sorg du utsätter dem för genom att vara som du är, går inte över förrän du är död.

Jag skrev:
Haha men snälla rara, vad har jag gjort för big shit mot mina anhöriga eller folk i allmänhet som jag har i omgivningen? människor jag har & har haft i mitt liv har inte gnällt om att jag drar dom genom nåt lidande, det brukar mest vara "världens bästa flickvän" & "ska jag lita på en människa i mitt liv, då väljer jag dig". så.. genom att "vara som jag är"..? så vad ligger du inne med för fakta om vilka hemskheter jag utsätter folk för? eldtortyr? biter dom i kuken när jag suger? kastar sill på dom? var inte en sån där tråkig anonym som skriver nåt nyfikenhetsväckande & sen bah inte förklarar. *nyfiken*

Å du har fortfarande inte svarat =(

Men asså detta fick mig att tänka på någonting överhuvudtaget. ni människor som i alla tider hatat mig eller vad ni nu gör, ni som skrev liknande kommentarer när Honey Bunny svek mig på olika vis.. vad äre MED er? Varför är det så viktigt för er att föra fram hur hemskt jag behandlar min omgivning när inte ens min omgivning tycker det? När jag & Honey Bunny hade vårat snack någon vecka efter dah uppbrott så satt vi & störde oss på era korkade jävla kommentarer. Erat svartvita tänkande. Vi tyckte att ni som skrev att han var värdelös var svartvita, att ni som skrev att jag var värdelös var svartvita.. vi tyckte ni tänkte jävligt kort som grundade så starka uppfattningar från någonting ni knappt visste någonting om.

& det här, det vet ni fan ännu mindre om.
Jag har knappt skrivit en bråkdel.

mina teorier är:
-ni ogillar mig helt enkelt & skriver lite vad som helst som kan tänkas vara tillräckligt negativt.
-ni tänker automatiskt att jag är boven i dramat för att jag är den som klassas som psykiskt störd.

eller vad gäller saken?

24 kommentarer:

malin sa...

äh. bara sånna som riktar sin aggression mot någon som inte förtjänar det. eller så är dom helt enkelt cepe. du är iallafall inte värd det tycker jak.

och nej, jag har inte skolkat från engelskalektionerna. kom dock på det lite sent. sorry, i'll do better next time.

a sa...

dearling You,

eftersom 99% av världens befolkning är ointelligenta spån med empatiproblem som inte kan sätta sig in i andras situation eller förstå sig på relationerns komplexitet så är det inte märkligt att du får pissiga, bryska, skrattretande kommentarer fulla av ogenomtänkta kvasi-analyser baserade på dina inlägg. let's pity them, and then kill them.

love.

(min ordverfiering tvingar mig att skriva "pigrap", that's hilarious. grisrap liksom. Petter ser lite ut som en mänsklifierad gris. eller pigrape. då hamnar vi någon helt annanstans. på en bondgård, text. ehr. nåväl..)

Fröken Fifi sa...

Jealousy!

Fejdan sa...

Nej nej nej, WE LOVE YOU!

chabo sa...

Gör något då!!! Du gör ju inget!!

incka sa...

Det verkar som att dom inte vet (eller så är det det dom gör) att du är så mycket bättre än dom! Jag gillar dig, du är grym!

Anonym sa...

du är en underbar tjej

Skinhead Barbiedoll sa...

malin:
Fast det verkar lixåm vara någonting mer eftersom det är just mina relationer dom riktar in sig på, annars brukar det ju mer vara "du är ful & korkad" osv.

Galatea:
Zoetnoezzzz.
Jag tänkte pigrape innan pigrap. Låt oss analysera det..! :|

Fröken Fifi:
Njaaa tror nog inte det är så mkt som det ofta tros som är avundsjuka i blogghat.. dom kanske bah ogillar mig överhuvudtaget.

Fade.:
Fast du har ju aldrig skrivit någonting förbryllande, du är bah rar som alltid :)

chabo:
Du skriver så märkliga kommentarer hela tiden. Vem är du? Hur KAN man uppfatta mitt liv som att jag inte gör någonting åt problemen? Eller menar du att jag inte skridit till verket & dödat mig än? Jag är ingen spontansjälvmördare. Sånt kräver lite planering & finess tycker jag faktiskt.

incka:
Baserat på kommentarerna så tycks jag vara bättre, det är så orättvis kritik mot mig eftersom det inte är sant, man bah.. åhh.

pokerbonus:
Oftast! & frusen ibland. & tack :)

Chabo sa...

Det du håller på med uppfattar jag inte som försök att komma på rätsida med ditt liv. Det behövs något drastiskt. Total ombyte. Om jag inte brydde mig skulle jag inte skriva. ledsen om det låter som att jag rackar ner.

Skinhead Barbiedoll sa...

Chabo:
Alltså vad har du uppfattat? Jag skriver ju inte direkt allt jag har för mig i bloggen. Det handlar inte om att jag tänker att du inte bryr dig eller något sånt, jag vet inte ens vem du är så om du bryr dig eller inte är inte relevant men jag sliter som ett jävla djur & därför blir jag alltid lika förbannad när någon tycker att det verkar som om jag inte gör någonting. Hell.Vete.Vad.Jag.Sliter. Vrider ut & in på mig för att finna lösningar, svar, förståelse för vad som händer med mig. Ett exempel är inlägget där jag skrev om att jag googlade vibrationer i samband med psykos & då fann schizotyp-störningen som jag stämde bra in på & genast tänkte jag att jag ska ta upp saken med min läkare så jag kan kolla upp om det är där skon klämmer för om jag inte får veta var skon klämmer är det ju så mycket svårare. Om du bara visste hur mycket jag kollat runt på nätet, tagit upp i terapin, med läkaren, med folk i omgivningen & framförallt med mig själv för att lösa gåtan med vad som händer med mig.. då skulle du inte skriva "Du gör ju inget!!". Jag har under en i mina ögon oerhört kort tidsperiod blivit mycket klokare gällande nyblommad problematik - just för att jag gör MASSOR.

Paulina sa...

ogillar inte alls dig, tycker du är sjukt jävla grym!

Chabo sa...

Har du testat att bryta ditt beteendemönster helt. Ditt umgänge, flytta från stan, göra något annat?

Skinhead Barbiedoll sa...

Paulina:
Dä ä ja fan!

Chabo:
Mitt beteendemönster? I mina öron innebär det personlighet & jag har inga planer alls på att bryta personlighet för jag fullkomligt älskar mig själv. Dom enda beteendemönster jag bryter är dom negativa, varför jag skulle bryta HELT fattar jag inte. Men iaf, vi kan säga som så..

Jag har mått dåligt hela mitt liv. När jag började gymnasiet bröt jag upp med i princip alla mina vänner för att vi ändå inte hade någonting gemensamt & dom tog på mina krafter, jag hängde mest med dom för att högstadiedagarna inte skulle vara så jävla tristess.
I övrigt så har jag brytit med 'dåliga' vänner titt som tätt, dom bra planerar jag att behålla. Faktiskt. Flytta från Stockholm kommer jag inte göra än på ett bra tag. Jag har varken tid, möjlighet eller lust just nu. Stockholm är garanterat den bästa staden i Sverige då jag vill ha största möjliga & jag trivs skitbra här. Testat flytta har jag däremot gjort. Jag flyttade från min hemort när jag var 18 för att jag vantrivdes så jävla mycket där.

Om jag nu skulle flytta någonstans, bryta med mina bra vänner, göra om mig helt (hur det nu går till) så skulle jag bara fly & må sämre. Kul att sitta där i ett pissigt Göteborg, utan mina fina vänner, & med en personlighet som skaver.

Chabo sa...

Beteendemönster behöver inte byta personlighet. Det är omöjligt/svårt att ta sig ur depressioner när ens vardag ser likadan ut. Man bor på samma ställe, umgås med samma, äter samma, gör samma sak = Tänker samma saker, inga nya intryck som slår en..

Du kan alltid flytta tillbaks, bra vänner finns kvar.

Vad är det som håller dig fast här?

Fröken Fifi sa...

Jo, fast jag tror ändå att det är ca 90% som helt enkelt är väldigt avundsjuka på dig.

Skinhead Barbiedoll sa...

Chabo:
Jag har inte ens depression, det är inte där problemet ligger. Eftersom jag känner mig själv väldigt väl så vet jag oftast vad jag behöver & det slår sällan fel & vad jag just nu behöver är att inte vända upp & ner på min tillvaro. Vad som håller mig kvar: som sagt - jag älskar Stockholm, jag har vänner jag vill behålla.. vadå bra vänner finns kvar? Jag hade själv tyckt dom var efterblivna om dom bröt bara för btyandets skull. Är jag en dålig vän på det viset så låt gå men det är bara märkligt. Samt TERAPIN. Jävligt viktig. Samt ekonomi. Jag kommer troligtvis flytta någon dag men inte när jag har fullt upp med annat & det kommer inte vara till en annan stad i Sverige & utomlandsflytt kräver oftast någon extra slant.

Mina problem handlar mo att mitt psyke är skadat, inte om att jag behöver nya intryck.

Fröken Fifi:
Då fårom fan lugna sig, sååå skön är inte min tillvaro!

Chabo sa...

Men läs igen, jag säger att "bra vänner stannar". Med det menar jag att de finns kvar även om du så drar till Oslo eller La Digue i ett år. :)

Jag tror inte ditt psyke är skadat. Du har hamnat fel bara. Det går att fixa, det vet du också.

Prata med din terapeut om det

Skinhead Barbiedoll sa...

Chabo:
Ja men jag läste det & läser jag att jag ska bryta mitt umgänge så tänker jag inte att du menar att jag ska ta en paus från det. Då tänker jag helt enkelt 'bryta' & för mig betyder det iaf att någonting är finito.

OK, du tror inte att mitt psyke är skadat. Jag, min läkare & mina terapeuter VET att det är skadat. Det vore fantastiskt om det hade hållt sig intakt efter sakerna jag gått igenom. Så fantastiskt är det dessvärre inte. Det handlar inte om att jag har "hamnat fel". Det handlar om att jag har blivit fysiskt & psykiskt misshandlad, utnyttjad & tillitssargad, mobbad & utfryst, sviken & sårad samt att jag bär på anlag som gör mig skör för sådant. Precis som att det blir ett sår om man hugger någon i magen med en kniv, så kan psyket ta skada av för stora påfrestningar. Mitt psyke har tagit skada. Inte för att jag har hamnat fel, utan för att jag har haft - & har - det svårt.

Chabo sa...

Då säger jag så här: Ryck upp dig. Kom igen nu.

Skinhead Barbiedoll sa...

Chabo:
Då säger jag såhär: min antipersonangrepps policy kan dra åt helvete & jag upplever dig vara en jävligt efterbliven människa.

Chabo sa...

Jag har rätt. Jag har varit där du är (det är aldrig exakt samma situation). Efterbliven eller inte, jag tog mig ur det. Shapade till mig, lever glatt och lyckligt. De som inte tar emot hjälp släpper jag gärna till platt fall.

Skinhead Barbiedoll sa...

Chabo:
HAHHA åh finns fan inte mycket som är mer tröttsamt än människor som bah "jag vet hur DU har det för JAG hade det likadant". Vi är, som du säkert vet, inte samma person. Efter att ha läst dina kommentarer (inte bara i detta inlägg utan även i annat,andra) tyder det på att vi är två väldigt olika individer. Vi kanske har haft, har, samma problematik men du är INTE jag & du ska INTE applicera ditt liv på mitt. Det blir bara så fel. Om du sedan ska snacka om att jag inte tar emot hjälp så kan ju lägga ner än mer, hur många kommentarer & inlägg ska jag behöva skriva om allt jag gör & om hur ofta jag trippar iväg till terapisessioner & läkarbesök? Att DIN 'hjälp' är oönskad, det säger ingenting om vad VETTIG hjälp är för den är högt önskad. Din hjälp är ingenting annat än en skev bild av verkligheten & en tro om att ditt psyke & alla andras psyken är sammankopplade till samma facit. Om jag skulle lyssna på dig skulle sakerna jag gör för att klättra ur deppbrunnen vissna.

& det är verkligen ingenting jag tror är bra.

Chabo sa...

Good luck have fun then. Så länge som jag följt din blogg har jag bara sett ett tåg på kollisionskurs.

Patetiskt

Skinhead Barbiedoll sa...

Chabo:
Vilket säger hur lite koll du har, eftersom min kurs har varit uppåt dom senaste åren (fråga mina psykologer, läkare, mig eller vänner jag haft under en längre tid), till största delen & jag antar att det är den största delen som räknas. I alla fall för mig.

Vad som är patetiskt är att du verkligen tror dig ha så stor kunskap om mig att dina uttalanden skulle vara relevanta. Skutta ner från dina höga hästar. Denna kommentar visar ju hur extremt lite du faktiskt vet.