22.5.09

bajs i byxan.

först sov jag 4 timmar & kunde inte somna om.

sen ringde jag frenetiskt candy under en typ 5-timmarsperiod undertiden jag satt på danderyds station & väntade på att få tag på henne för att jag glömde meddela henne igår att jag kom hem idag & hon hade nyckeln men klockan två gav jag upp & ville dunka sönder mitt huvud i väggen.

ringde min socialsekreterare för att kolla om det fanns någon möjlighet för mig att låna extranyckeln. han var ledig.

på väg till tuben tänkte jag ta en tidtabell till norrtäljebussarna så jag kunde spana in nån buss jag skulle kunna ta till festen ikväll - en fest som började tre & jag är fortfarande inte där. men iaf - alla tidtabeller fanns utom till pendeltågen & NORRJÄVLATÄLJE.

jag har så jävla rikliga flytningar så jag trodde jag fick mens, så var jag jävligt kissnödig också. hoppade av tåget vid tekniska högskolan & gick på toaletten. vattnet funkade som vanligt inte & toaletten var som vanligt sjukt sunkig. vafan betalar jag för?!?!?!? vad är det som kostar fem kronor? fimparna på golvet?

nån jävla brud på tåget stod typ tio centimeter ifrån mig & glodde som en jävla gris.

sen kom blondinbella.

sen fick jag en vattendroppe i ögat.

sen knackade jag på hos fastighetsskötaren för att höra om det fanns extranyckel & det fanns det men fastighetsskötaren var på landet & hemma hos honom var hans son eller nåt. krejen är den att denna människa var socialt efterbliven & stirrade in i väggen & mumlade när han pratade med mig. ingen jävla hjälp var han till heller.

ringde hjälpjouren som sade sig ha öppet dygnet runt. det hade dom inte. en jävla telefonsvarare mötte mig.

sen messade jag 118100 & bad om numret till en låssmed.

sen höll batteriet på mobilen på att ta slut så mamma fick ringa låssmeden.

som inte ens var en jävla låssmed. 118100 kan dra åt helvete.

efter lååång tid lyckades mamma få tag på en låssmed.

jag kom nyss in genom dörren.

jag ska betala typ 3000 kronor.

nu ska jag på fest. kommer vara framme typ skitsent men hippien har lovat att festen ska hålla på hela natten så det ska fan vara korrekt!

& ni ska fortfarande lära er läsa.

hej då.

3 kommentarer:

Candy sa...

men fuck gumman! förlåt att jag inte svarat i telefon, jag har varit inne i stan halva dagen och inte haft den på för jag har knappt nåt batteri och jag glömde min laddare i danderyd.

fan vad jobbig din dag låter, gaaah! jag hade ingen aning om att du kommer hem idag. men har du chris nummer? han har batteri på telen så vi kan höras på det numret om nycklarna. kramkram

Heidi Von Bärsen sa...

En jävligt jävlig dag med andra ord =/

Pellefant sa...

haha vilja vardagsiaktagelser :)

synd på stålarna, hoppas festen var lyckad med tanke på vad du fick stå ut för att ta dig dit.