18.5.09

..this isolation causes pain as they disengage more & more from relationships & the outside world..

när jag var 18 diagnostiserades jag med borderline & då jag läste om skiten på nätet upplevde jag så många aha-upplevelser att det slog mig i magen. en del saker stämde inte alls, så är det bara & det har alltid varit tröttsamt när folk har givit mig problem jag inte har bara för att "såna är folk med borderline". men mycket stämde. tillräckligt mycket för en diagnos.

nu har jag inte längre borderline.
men p.g.a. mina psykosartade symptom, som jag inte funnit någon information som lixåm 'funkat' för så satt jag nu & googlade runt. började med att jag googlade om hur det vibrerar i kroppen & där tog jag mig till meditationspsykos & från den sidan hittade jag info om annat & på infosidor hittade jag annan info om ytterligare annat & nu upplever jag den känslan igen. den känslan när aha-upplevelserna slår mig i magen.

schizotypal disorder

eftersom det inte funkar att kopiera saker vid denna dator så orkar jag inte berätta vilka punkter jag tycker känns klockrena men ni får leva med ovissheten lite till & jag får väl ta ett ordentligt snack med min läkare & se vad han tror..

alla som ska bah menmanskaintesjälvdiagnostiserasigsjälv kan dra åt helvete. jag gör ju inte det. jag läser om mina problem & försöker finna rötter att rota i & sen kan jag visa upp det för läkaren & bah "men vad i helvete..?" jag säger inte att jag har det.
men jag hyser ruggigt starka misstankar.

KUL!

8 kommentarer:

hanna sa...

Jag vill klämma ur dig nåt klurigt så att du ba "JAA men nu blir allt lite bättre!" men självklart förstår jag att världen inte fungerar så. Det kommer ingen räddingspatrull, och ekorrar är mest puckade.

så jag säger bara att jag bryr mig. och bryr mig.

FLI sa...

Det är bara bra att själv söka förståelse till sina problem. Även om man inte har den diagnosen kan det vara till hjälpändå. T.ex hur man kan hantera det. Att få mer kött på benen när det kommer till att inte nöja sig med vad läkaren säger. För det kan vara något annat.

Bara bra med mer information!

Skinhead Barbiedoll sa...

hanna:
Fast ekorrar är ju förbaskat söta, iaf :) & bryning är sött det med.

FLI:
Precis min åsikt! En del säger ju att man jagar upp sig om man söker info själv men det har i många fall hjälpt mig extremt att jag själv kollar runt angående mina problem. Jagar vad saker handlar om, så jag får det enklare att göra någonting åt det. Allt är så jävla krångligt när man bara är en förvirrad boll.

sess sa...

Lycka till hos stora stygga läkaren

Ljuva duvan sa...

svår borderline innehåller förvisso mycket gränspsykos such as problematiken du beskriver & dissociation

amandaw sa...

pojkvännen "har" det. även klassad som ett geni vilket jag är lite mäkta stolt över.

take care och så vidare.

FLI sa...

tänkte på dig idag! Hoppas att vardagen inte är allt för hård emot dig

stewe sa...

Diagnoser Ljuger.
Psykiatrin Ljuger.
Man är som man vill vara, varken mer eller mindre.