29.5.09

I'm a soul survivor.

tidningar kan vara så underbara ibland. stod i någon artikel att typ 100 000 svenskar LURATS ATT BLI PEDOFILER. för dom hade gått med i någon facebookgrupp mot pedofili & därefter hade gruppägaren ändrat gruppen så den kom att innebära att man var för legala relationer mellan vuxna & barn.

är det bara jag som känner såhär eller är det faktiskt så att pedofil inte är någonting man automatiskt blir för att man går med i en grupp som tycker att det är OK med pedofili?

bah "jasså du gick med i en facebookgrupp, dåäru peddo nurå! hur känns det?"

& man behöver ju inte VARA någonting för att stödja det. jag är ingen alkoholdrickare & jag stödjer alkohol. jag är ingen torsk & jag stödjer prostitution. jag är inte homo men jag stödjer homos.

hatar folk som bah på frågor "ska man förbjuda rökning?"
dom bah "höhöh ja lika bra jag röker ju inte längre"

MEN TÄNK LÄNGRE ÄN DITT EGNA JAG!!!!!!!!!!

& börja fan inte jiddra om att "man ska inte jämföra pedofili & homosexualitet blahblah" utan bah läs. läs & se om det var det som var krejen.

nu ska jag iväg på min första 'arbets'dag =)
har mjukisar & gammalt smink dagen till ära.
*outfittar*

9 kommentarer:

Jab sa...

Gah, arbete...Hur ska man då hinna mata änderna och spela bingo?

Skinhead Barbiedoll sa...

Jab:
Jag är hemma nu så det har jag gott om tid för :D

Fishbone sa...

Vad är det för jobb?

Skinhead Barbiedoll sa...

Fishbone:
Inget redigt jobb, men första arbetsträningsjoxet (min startstation innan jag övergår till mer seriös praktik). Från 9-12 varje fredag ska jag sitta i redaktionen på ett ställe som ligger här på Liiidingö & kallas för Sturegården. Alla sorters människor med mer eller mindre behov av arbetsträning (eller arbete överhuvudtaget, vissa kan inte övergå till seriösare jobb) kan komma dit & arbeta med att laga mat, snickra, sy m.m. Åsså har dom en tidning & eftersom jag älskar att skriva så ville jag abreta med den såklart =) Tanken är att jag ska känna efter hr jag reagerar på rutinen, arbetskänslan m.m. Har bara en dag i veckan då jag har terapi 3 dagar & det funkar ju också som rutinträning. Haha nu låter jag som en hund.. Men helt enkelt så jag kan kolla hur jag funkar i arbete så jag vet när jag är redo att övergå till praktik. Klarar jag pga ångest verkligen inte av att komma någon dag till Sturegården så är det no big deal, dealen blir ju större när det är en riktig arbetsplats. Därför jag börjar där :)

fan vad mkt jag skrev, säkert mkt mer än vad du ville veta men nu har jag skrivit det i förebyggande syfte iaf :D

Fiskben sa...

Jag var ju nyfiken... Så, hur kändes första dagen?

Fiskben sa...

Det här med engelskan verkar vara lagt på is...

Skinhead Barbiedoll sa...

Fiskben:
Haha ja själva bloggen är ju egentligen lagd på is, dräller bah runt här tills jag fått igång nya & sen ska dom senaste inläggen ändå bort.

Men det kändes fint! Jag hade behövt sova mer imorse men brukar inte ha några problem att kliva upp fast jag är trött så allt väl där. Väl på plats så snackade jag & en av Sturegårdens ledare om när nästa nummer av tidningen skulle tryckas & vad jag skulle skriva om. Han hade gett idén sist vi träffades under introduktion, att jag ju kan skriva en text om att skriva text om sig själv =) eftersom det kan vara väldigt givande, bla i terapeutiskt syfte & jag har skrivit om mig själv i evigheters evighet, känns det som. Så det började jag skriva på idag! Vi hade en liten paus också då vi fick ostmacka & kanelbulle, inte fy skam ;)

Fishbone sa...

Så det blir en ny blog... Den fjärde i ordningen? I kommentarsfältet så hotar du ju med att alla som skriver på svenska betraktas som skolkande sniffare. Eller övertolkar jag?
Får du skriva vad du vill eller ska det vara mottagaranpassat? Med din uppdateringshastighet på bloggen så gissar jag att det kommer spruta ut Sturegårdsnytt om du får skriva om vad du känner för...

Skinhead Barbiedoll sa...

Fishbone:
Niet, den 5:e. haha nej du övertolkar, det är precis vad mitt hot går ut på men eftersom denna blogg skapades som ett tillbehörig till tåmmpis hemsida, som skulle vara på engelska för att kunna locka folk till sig från lite varstans, så skrev jag på engelska vilket jag nu bah skiter i eftersom jag ändå ska lägga ner & radera tjogtalet svenska inlägg jag nu skrivet. sen får han göra som han vill. ta bort länken hit från sin hemsida eller låta den stå kvar =) skriver ju inte för hans skull längre så då äre svenska som gäller!

Men det var väldigt förvånande att se att så många hade så svaga kunskaper i engelska! Folk vägrade ju läsa bloggen när det bara var engelska till en början. & då använder jag ju inte direkt knepiga ord eftersom MINA engelskakunskaper är riktigt ringrostiga.. men många av läsarnas var fan värre :| ett fall för utbildningsministern.