29.5.09

d'amour.

SKINHEAD BARBIEDOLL
Då jag meckade med Bad Religion-inlägget funderade jag lite på om jag skulle skriva om hur romantisk jag tycker Infected är - även om jag har en känsla av att tanken absolut inte är att det ska vara någonting romantiskt med den. Tycker bah den känns så löööv & musik är väl fritt fram att tolka, antar jag. Men. Så sket jag i det & gjorde detta inlägg istället. Som inte alls handlar om Bad Religion eller Infected.. Utan om 3 av världens mest romantiska lyrikmeningar! Om man en kvav sensommarkväll skulle ligga i sängen med någon het kille med raggarsträng & avnjuta dessa musikdelar på repeat kombinerat med lite Jökkatan-röka.. då skulle det nog helt plötsligt inte vara så svårt att bli kär. Eller så skulle man bli galet irriterad över att tre olika meningar går på repeat hela tiden men fan sånt är livet! Ville mest försöka förklara Dogs D'Amours storhet.

Vilken låt tycker du är världens mest romantiska? Vilken texstrof är skållhet kärlek för dig? När jag & Tåmmpi under forntiden diskuterade detta trashade han nämligen både
Prettiest Girl In The World- & Girl In Black-romantiken så jag är lite nikkenyfiken på vad du tycker om sådant här! ..Sen släpper vi in Freud.

Prettiest Girl In The World

Theire Hearts Caught Fire,
He Drops A Cigarette In Her Lap.

Alltså. Dessa ord är kärlek. Det bara är så. Sedan första gången jag hörde låten har jag känt det: det går fan inte att säga bättre. Att kärleksruset fortsätter ytterligare ett par rader efteråt gör det absolut inte sämre (ex: He Was A Total Mess, Yeah But He Made Her Laugh). Synd bara att låten blir så jävla tråkig & alkoholiserad (ex: He Was Drunk, But Always Happy) efter första refrängen.

Girl In Black
I Wanna Make Love To You In An Elevator Later.
I Wanna Get Drunk With You Like There's No Tomorrow.

Hela Girl In Black är fantastisk (för att inte tala om att skivan, The State We're In, som är ett mästerverk)! Den är så satans sexig & romantisk att jag vidbränner hörselgångarna & känner hjärtat smälta bort då jag lyssnar på den - & då hör jag inte ens hela texten eftersom skivan den ligger på typ är inspelad i en finsk skrubb. Textstycket är så förbannat simpelt men det är just därför jag inte klarar av att förkasta det. Det är just när det allra mest bedårande svåra sägs på ett så självklart enkelt vis - speciellt som här med ryslig känsla i tonläget - som jag faller pladask. Han vill sätta på henne i en sjaskig hiss & supa sönder sin skalle med henne.. & det är så jävla vackert att jag skiter i om han bara är fyllekåt för hela låten skriker fan kärlek.

Heartbreak
I Fell In Love When I Fell Down The Stairs,
Into The Arms Of A Girl Who Really Cared.

*ÅHHHH* det är så vackert så det gör ont!

9 kommentarer:

vettig sa...

Mycket sexig. hade gärna tagit hand om dig. är rädd för aids tyvärr

Gontanius sa...

*Skrattar rätt duktigt åt herr Vettig*

Angående musik tolking, själv så upplever jag USCB's 12 steps som en extremt frihets sång. Tvivlar på att det var tanken med den.

Girl in black i såna fall. Men ska vi verkligen snacka romnatiskt så USCB's insensitivity haha

zyklone sa...

jag har inga kärlekslåtar. kåtlåtar dock. finns inget som gör mig så kåt som pink floyd - comfortably numb och Maurice Williams & the Zodiacs - stay. Låtar som får igång mig iaf :P

Ljuva duvan sa...

men hallah. vad skare bli av bloggen nurå när du inte kysser thompi längre?

Skinhead Barbiedoll sa...

vettig:
Det HADE kunnat vara kul om det inte var så att porrskådisar är bland dom människor i samhället som oftast får kolla sig mot olika könssjukdomar - aids inkluderat :/ vilket gör filmsex otroligt safe. men bättre humorlycka nästa gång!

Gontanius:
Men den ÄR ju fan frihet. den är ju lite suicidal sådär & sånt tycker jag oftast känns väldigt frihet. har inte hört den låten med uscb =/

zyklone:
kåt av comfortably numb.. det.. var nåt nytt.

Jacqueline:
harjö tjatat lite om att jag har haft en egoblogg på g så det är den alla ska tvingas ramla in på snart =) ska bara joxa lite med den först så den är redo när invigning sker! sen överger jag detta avslätarskepp!

Zombiesiesta sa...

Youtuba Ben Kweller - Sundress. Det är kärlek.

Zombiesiesta sa...

http://www.songmeanings.net/songs/view/3530822107858491497/ - OI! har en till =) detta är en av de finaste texter jag någonsin hört på skiva... hittade dock ingen länk till själva låten.

vettig sa...

Humorlycka? Det var inget försök att vara rolig. Det är inte din bakgrund som porrskådis som skrämmer mig.

Skinhead Barbiedoll sa...

Mattias:
Tack för tipset, kul att få kommentarer till det här inlägget, önskar fler kunde tipsa lite =)

vettig:
Du är alltså skrämd av min bakgrund som hora & alla 4 torskar jag hade säkert sex med? :S eller.. jag vet inte riktigt vad det är. har du fått för dig att jag är sprutnarkoman som plockar upp gamla kanyler, eller nåt? vad som kan vara kul att veta är ju däremot att dom flesta brydar jag känner har haft betydligt fler sexpartners än vad jag har haft, speciellt om vi ska räkna bort porren. fast gratis. & ofta oskyddat. betänk. :)