30.5.09

att skriva är gud.

jag har det så jävla gott just nu.
jag kan inte somna, nej, men jag sitter & skriver
& jag mår fan sällan lika bra som då jag för min
hjärna får lov att hålla fokus på skrift & inte bara
sjasa undan allt kaos i den.

redigerar just nu en text från mars förra året:
"*PIPPIPPIP*. "Vad vill din telefon?" "Den vill att jag ska göra mig i ordning för att åka till IKEA!" svarade jag, vilket möttes av ickeavundsjuka från männen med chipsflottiga fingrar. Alarmet hade pipit till där min Nokia legat bland äpplen & tamponger i min ärvda väska. Alarmet ville se mig bland uttråkade småglin i ett söndags-IKEA. Ett dregelfyllt bollhav. Fantasilösa, stela möblemang; bokhyllan Billy & brödbrädet Skitfult. Den orientalmattebehängda andrahandslyan skulle jag snart överge & det var anledningen till att svenneparadiset IKEA stod på dagordningen. Hårfärgningsstänk hade skändat partier av lägenhetsinnehavarens skira sänghörnetyger när mina lockar blivit lingonröda. Jag huttrade vant, ryckte på axlarna, slickade chipskryddor från mina torra mungipor & kände mig fullkomligt IKEA-kristallklar i bollen. Det var då jag förlorade kontrollen."

JÄTTESPÄNNANDE, som ni ser!!!!1111 Ni hänger på klippkanten nu va? håhå hujedamej nu ska jag skriva vidare, pösshej.

1 kommentar:

anna sa...

grymt ;)