17.4.09

I HAD TENDER FEELINGS THAT YOU MADE HARD.


A couple of days ago Tåmmpi became a man & had a chat with me about the notsokind things he'd said ([IF YOU TRY TO FUCK ME UP, YOU'RE GONNA GET FUCKED BACK.]) & what it had caused. He never seems to understand just how much it ruins me not to hear an honest excuse & truthful explanation after I've been hurt. How the fuck am I supposed to heal if the wounds are kept opened? It doesn't work for me, it doesn't make any sense. It just keeps on bleeding. It kills me.

But today I feel fine, 'coz he shaped up. To talk - better than any fuckin' pill. Better than ganja. The healing progress has begun.


För ett par dagar sedan blev Tåmmpi man för sin balle & hade ett samtal med mig om dom intesåvärstarara sakerna han sagt ([IF YOU TRY TO FUCK ME UP, YOU'RE GONNA GET FUCKED BACK.]) & vilka konsekvenser hans ord fick att råda. Han verkar fan aldrig fatta exakt hur det river itu mig att inte få lyssna till en ärlig ursäkt & sanningsenlig förklaring efter att jag har sårats. Hur i helvete är det tänkt att jag ska läka om såren hålls öppna? Det funkar inte i min värld, det finns inte någon logik för det. Det blöder bara på som något slags blodpuddingsläckage. Det dödar mig.

Men idag mår jag gott, för han skärpte till sig. Samtal - bättre än alla jävla piller. Bättre än ganja. Läkeprocessen är påbörjad.

17 kommentarer:

Incka sa...

Brabra! Prat är bra!

lil lina sa...

gött med läk! & självklart brummar jag till dig, miss yah!

Skinhead Barbiedoll sa...

Incka:
Yep! men synd att aldrig nån jag behöver prata med håller med mig :|

lil lina:
Ja så kan vi gasa runt på ön & leka räggers!

Wib sa...

Gött mos!!!

Skinhead Barbiedoll sa...

Wib:
hah, så mycket sanning i 2 små ord!

E sa...

Skickar över ett släp kärlek och tröst och med hopp om bättre och bättre dagar framöver.

Bastardo sa...

Många verkar tycka att det hjälper att prata om all the nasy things that happend. Själv är jag helt tvärt om, Tig ihjäl skiten

a sa...

Good shit, and whatever. Ska du för övrigt på P&L i sommar? Jag kontemplerar att sköpa biljett men är fan tveksam. Knuffa mig över tröskeln genom att lova att jag får dunka dig på skulderbladet och säga "Tjaaaa!" while obviously drunk?

Miranda O. sa...

Yeeeey! Woho!

Success!

Kram=)

Thompi sa...

Bastardo: jag trodde jag var ensam...

Galathea: gogo! Kvinnoskapet talar knappt om annat än den okristliga festivalen! Men se till att vara RIKTIGT jävla full! hon älskar doften av fulla människor. börja nu! :D

a sa...

Thompi: So fucking booked. Men jag doftar å andra hand gott full, hon kommer bli besviken.

Mona sa...

Skal ikke uttale meg om ting jeg ikke vet noe om, men ville si at jeg likte fotoet, det var fint!

Anonym sa...

Jag önskar att jag hade en tjej som dig <3

marukängan sa...

yeey good
men vaheter
het bild ,, me like

anna sa...

mhm. samtal is the shit.

Aurosia sa...

Ah, bra sagt/skrivet. "Hur ska jag läka om såren hålls öppna?". Den meningen ska jag använda mycket, ofta, länge.

Ord är ju ibland som plåster och... som knivar i andra situationer. En ganska oförutsedd balansgång med vissa personer...

jennifer, sa...

helt underbar bild. älskar den