5.4.09

THE BEST BLOG SERVICE?


Ok, so I was thinking: which blog service is the best one? This blog I write for Thompi2Everest.com but when my life ain't this upside down I'll get my own blog too which will more focus on mememe & not my Tåmmpi-related storys & some shit random shit. But this will stay, of course, like it or not!

Any way, my ego blog.. I do like Blogspot.com but I hate how the pictures are so small. The ability to super size 'em just won't do. I wan't them to be big from the start! Is that possible? If so: how to do? If not so: which blog service do you recomend?


*ÅKÄYYVA* så jag tänkte såhär: vilken bloggtjänst rockar hårdast? Denna blåggilajnen skriver jag för Thompi2Everest.com men när mitt liv inte är en storm på en vulkan ska jag även skaffa mig en blogg som kommer att fokusera mer på migmigmig & inte mina Tåmmpi-relaterade sagor & lite skit på sidan om dom. Denna kommer stå kvar, självfallet, ogilla eller gilla!

Hur som helst, min egoblogg.. Jag diggar Blogspot.com men ratar att bilderna är i sådan dvärgstorlek. Möjligheten att via ett knapptryck förstora duger fan inte. Jag vill kunna ha dom bjässe från början! Är det möjligt? Om det är: hur gör man? Om det inte är: vilken bloggtjänst rekomenderar du?

21 kommentarer:

Drottning M sa...

oh maj godd, you have a gårgeouuuusss boddy!!! what a shame we cant gifta oss pronto, you see I'm married to my hagelgevär shit också.

Drottning M sa...

oh förresten så kan man göra bilderna stööööörrrre. ladda upp bilden i inlägget och klicka sedan på bilden där. då kan du dra ut den till större storlek.

heidi sa...

wordpress.com is the best, snögging!

a sa...

Ja, har också för mig att Wordpress-bloggarna kan lägga upp major size photos.

And plz; do start the other one. I need more fab-links at my place; internet är bara fullt med skit.

Joshua_Tree sa...

Wordpress. Visserligen är wordpress.com avsevärt strypt jämfört med att köra wordpress på egen domän, och en nackdel kan vara att man inte kan bygga om utseendet som man vill (tror jag, jag vet inte eftersom jag kör på egen domän). Å andra sidan fungerar wordpressbloggar elegant på alla system och känns överlag smidigare än blogspot. Tycker jag.

Heidi Von Bärsen sa...

Jag funderar också på att byta bloggilajnen lite...wordpress står på tur so far

a sa...

Å andra hand; om man orkar och verkligen vill stanna på Blogspot:

http://tips.blogdoctor.me/2008/04/upload-pictures-without-changing-their.html

Anni sa...

wordpress.com

Denise sa...

Blogg.se är ju enklast iallafall..
Av dom jag provat då. Ha det bäst

Incka sa...

Som alla andra så säger jag wordpress! Kan även rekommendera blogsome.com, som använder wordpress också

Paris sa...

Har ingen erfarenhet utav blogspot, använder mig utav blogg.se.

På Blogg.se kan du ju välja bredden själv på allt. Mycket enkelt att göra detta i deras kodmallar... Du kan ha bilder upp till 1000 pix där =)

Life with a Twist of Lime sa...

ju det är sjukt jobbigt med shutter shades egentligen, man ser inget typ! ;-)

marychain sa...

oh så fin bild,
hade jag inte haft en soc lägenhet där jag är tvungen att betala om det är fläckar på väggarna när jag flyttar härifrån hadde jag fan stänkt med färger överallt här med , så fint och kreativt!!!!!!!!
färgexplosion!!!!!!!!
annars tycker jag du kan öppna en egen hemsida a la blondinbela style haha gör din storhet större och större tills du tjänar 600 00000000 miljoner i veckan!

Anonym sa...

blogg.se

Classe sa...

Här kan du få dom större.
http://imageshack.us/

JHNA SUGARFUCK sa...

Svarät: BEROENDEenhet. Man går dit ifall man är beroende av nåt.

K sa...

Finns säkert way bättre tjänster men webblogg.se (lr blogg.se) duger iaf. Där kan du ha hur bjässe bilder du vill anyways =)

Skinhead Barbiedoll sa...

Tack söta människor för komplimanger & alla dessa tips! Wordpress verkar poppis, men är inte dom sidorna ganska tråkiga & tama till utseende? Eller har jag för lite koll, helt enkelt? För det ska jag erkänna att jag har. Ska snoka runt på Wordpress hemsida & se vad som har att erbjuda & fundera tills dagen B som i blögg. ;) TACK TACK! Hav en treflig vårdag nu mina så slynor!

Skinhead Barbiedoll sa...

Jo & så vill jag säga till er som tipsar om Blogg.se - det är ju bah skit som censurerar, aldrig funkar & har skitdryga verifieringskoder.

Emilia sa...

åhh vackra skapelse från underjorden.. nåt sånt. Men jag kan faktist göra en gris på paint som förlåtelse till alla som hatar mig. Det va en bra ide tycke rjag. Nästan lika bra som glödlampan eller tampongen

MonKy sa...

jag har haft en jävla massa olika sidor som jag bombaderat med mina lagom friska tankar. men jag gillar blogspot bäst, just för att du kan verkligen göra allt och pilla hur mkt eller lite du vill, utan att det är för krångligt.
Att göra bilderna stora har du redan fått svar på, kolla in gamla bloginlägg på min blog så ser du massa olika varianter.