24.4.09

ANORECTIC BINGE EATER.


One of my therapists in the MBT group is bombed in the brain. Occassionally I've been talkin' about me using food as a comfort, about the food having controle over me. This wednesday she was like "How are your body feeling?" & I told her that I guess my body feels miserable since I eat crap & I never exercise so I'm so out of shape. On the inside I believe I'm like a fat, old man. Then the smart cow said: "You are very skinny". I couldn't believe she said that! "You think that I'm skinny?!" She became a super retard: "Yes. Very skinny."
1. I'm really not skinny, I'm slender - yes & I fuckin' love it - but not skinny 'coz.. if you'd call me skinny.. then what are the skinnier ones? & what are the very skinny ones?
2. It's the exactly same thing as if she would have said "Yes. Very fat." Who the hell does that?! Anna Skipper & bullys.
3. What the fuckin' hell does it has to do with me being a binge eater?!
She told me she suspected anorexia (?!) though I've told everyone about my abuse of food. Yes, I do have an eating disorder but it's not called anorexia. It's called binge eating disorder! It's like the opposite to anorexia.

Thank you for listening, diot.


En av mina terapeuter i MBT-gruppen är totalt sönderbombad i gegghjärnan. Vid vissa tillfällen har jag tagit upp min ickekontroll över maten som ett problem. Jag har sagt att jag inte är i kontroll & jag har sagt att jag tröstäter & matmissbrukar. I onsdags frågade den bombade bah "Hur mår din kropp?" & jag svarade sanningsenligt att jag antar att den mår uruselt eftersom jag mest äter skit & aldrig tränar så jag är så jävla ur form. Misstänker att jag är lite som en gammal tjockisubbe på insidan. Då sa den ordentligt smarta kossan: "Du är mager." Jag kunde inte fatta att hon verkligen hade sagt det! "Du tycker att jag är mager?!" Hon blev än mer superretarderad: "Ja. Väldigt mager."
1.
Inte fan är jag mager. Jag är smal - jupp & jag älskart - dock inte mager för.. kallar du mig för mager.. vad i helvete är då dom som är betydligt smalare? & vad är dom väldigt mycket smalare?
2. Det är precis samma jävla sak som om hon hade sagt "Ja. Väldigt fet". Vem i helvete gör det?! Anna Skipper & mobbare.
3. Vad i hela jävla helvetet har det att göra med min hetsätningsstörning?!
Hon sa att hon misstänkte anorexia (?!) trots att jag berättat för hela gänget om mitt matmissbruk. Ja, jag har en ätstörning men den kallas inte för anorexia. Den kallas hetsätningsstörning! Det är typ motsatsen till anorexia.

Tack för att du lyssnar, idiot.

8 kommentarer:

Daphne sa...

these days, if you're a girl and say the word "food" you're an anorexic. it's mad.

Skinhead Barbiedoll sa...

Tjilli:
Mhm, seems that's the only eating disorder they take really serious, too. Itn IS serious but so are the others too. :/

ochjagba sa...

vad jag vet utesluter inte det enda det andra. jisses.

det är synd att du har en sådan inkompetent terapeut. tur att du själv har lite innanför pannbenet.
tyvärr kan man väl inte bota sjukdomar enbart med det.

Skinhead Barbiedoll sa...

good morning terrorism:
Känns alltid som om man får dra största lasset själv & så tolererar man 'profsen' så dom kan få lön & låtsas göra nåt vettigt av liven..

Candy sa...

Fan vad trött jag är på att BED inte tas på lika stort allvar som anorexia. Det är för fan skadligt det med och ett helvete att leva i. Vem är så pantad att den säger till en att man är väldigt mager? Som du skriver, hon skulle väl inte sagt till någon "du är väldigt tjock".

Skinhead Barbiedoll sa...

Candy:
Nej shit dom har ju sin lilla ranking..
1. Anoerxia.
2. Bulimi.
389. Hetsätningsstörning.

MonKy sa...

Jag Jag har aldrig kollat upp ang BED. Som alla andra har jag bara antagit att ätstörningar är antingen anorexia eller bulimi. Men eftersom jag inte uppfyllt ngn av kriterierna som anorexia eller bulimi, har jag bara avfärdat det som dåliga ätvanor. har säkert hört talas om andra former av ätstörningar, men inte läst upp mig om ngn av dom.

Jag blev så förvånad då jag upptäckte att det är just sånt jag har problem med.

Tack för att du lägger upp så bra länkar. Jag har helt ärligt (no BS) upptäckt massa coola och intressanta saker bara av att läsa din blog. :P

U Go-Girl!

Skinhead Barbiedoll sa...

MonKy:
Kul att du stöter på intressanta krejer! Man älskar ju aha-upplevelser.. oftast. :) Ungefär så var det för mig med. Trodde att jag bah var dålig på det där med att äta som man bör eftersom mina undringar om hur jag åt dissades av vårdpersonal. Sedan berättade den där söta Candy som skrivit ovan att vad jag sysselsatte mig med var klassisk hetsätning & då läste jag på & bah.. jaha.. shit. Tycker det var bra att veta att det var nåt som var mer 'fel' än dåliga matvanor för dåliga matvanor känns inte lika farligt, lixåm.. sen när man tänker på hur ångestrelaterat det är & när jag fick näringsbristsymptom.. nej då märkte jag att det här är ju itne helt hälsosamt nej. Hoppas du får en bra matdag idag, tack för go:et ;D