5.4.09

ATT VARA INTE SÅ VIKTIG.


People suck.


Jag kommer inte ihåg vem som skickade den till mig, den 26:e ‎oktober ‎2007, klockan ‏‎23:32:32. Jag hade inte hört den innan idag, för jag är inte alls bra på att lyssna på vad folk skickar till mig. Oftast är det bara massa technoskit för att det ser ut som om jag gillar sådant?!?!?!?!?! Så jag lyssnar inte.

Men jag gillar den. Den är en av tüsen små sånger som sätter pricken över i:et på hur lite man bör förvänta sig av en när & kär som pratar rapakalja om att ställa upp. Hur kan det vara så? Hur fan kan dom som påstår sig bry sig med sådan lätthet blunda & hålla för öronen för att slippa se & höra fallet dom lovat hjälpa till att förhindra? "
Snälla, tro på mig, du kan falla med mig, du kan lita på mig". & därefter faller man handlöst & alla jävla löften faller platt i samma veva för det finns ingen som tar emot fallet. Det finns inte det.

Det är den största sorgen i mitt liv. Ingen misshandel, ingen mobbing, inget matmissbruk & ingen psykisk misär är lika plågsam som var gång jag lämnats att fuckin' jävla dö. Snacka om att det får en att känna sig värdefull & tillitsfull.

Du sitter där i sin säng. Du blodar ner & luktar grillad korv för att armarna är sabbade & psyket har åter slagit slint så lungorna känns stenfyllda & pulsen rusar raskt & stereosladden ser ut att kunna bli en formidabel snara men du kämpar för att stanna kvar & slutligen må bättre men det är så jävla svårt så du söker stöd men stödet du söker har viktigare saker för sig för din självmordsanda får inte plats i någons pressade schema för dom har ju sina egna liv & du har ju ditt & dom kan inte rå för att ditt är piss & mådde du dåligt då så mår du än värre nu för där sitter du & vill dö & så visar det sig att dina vänner hellre dricker en drink eller städar marsvinsburen eller diskar momors disk än hjälper dig att stanna kvar.

Så viktig var du.
Så viktig är jag.

11 kommentarer:

E sa...

Jag älskar den låten, den är awesome. Hennes bästa, möjligen. Ekdalh kan sina texter. Och ibland gör det så ont att jag är nära att med handkraft slita ut mitt eget hjärta and feed it to the shepard.

Anni sa...

Kan ha varit jag, om vi kände varandra då. Lyssnade iaf mycket på den låten just den perioden och jag håller med om att den är bra. Texten är så jävla superduperbeskrivande för folk som bara inte finns fast de borde.

heidi sa...

men fan fattar du inte att det dödar en att se någon man älskar må sådär dåligt, särskilt om man mår skit själv. asså i've got experience. jag var någons bästa bästa syster i tre år, för att sedan svika och dra, för att jag höll på att gå under. jag säger inte att det är okej, men ibland finns det inga alternativ. hon mår fint idag, och det gör jag med. kanske vi inte var bra för varandra, jag vet inte. jag hoppas att du hittar nån som är bra för dej. love on you, sweetheart.

Skinhead Barbiedoll sa...

E:
Jag har hört ungefär en promille låtar av henne. Kanske får kolla upp fler.. :)

Anni:
Jag tänkte förut att det kan ha varit du, kanske eftersom det inte är så stor risk att någon annan skulle skickat någonting bra.. men kände vi varandra då.. hmm.. jo det tror jag? Fan. Kanske.

heidi:
Av dom människor jag älskat mest är det inte många som mått bra. Det är inte många som inte haft upprepade självmordstankar eller självmordsförsök i bagaget. Så jag vet hur det är när folk i ens närhet inte mår bra, samtidigt som man själv bara vill lägga sig ner & dö. Men jag vet inte hur det är att känna att det tar på krafterna att hjälpa. Det tar på mina krafter när jag inte får någonting tillbaks, men är det rättvist är det ingenting annat än guld & visst fan kanske det är svårt ibland, visst fan svider det att se någon mår dåligt men vad som skulle svida desto mer för mig det vore om någon jag älskar eller bryr mig om dör. Kan jag göra någonting för att förhindra det, då gör jag det tamejfan, särskilt när jag vet att det dom flesta bara vill ha är en sketen men underbar kram. Hur svårt kan det vara, lixåm. För mig finns det inte heller några alternativ, bara en självklarhet: jag ställer upp.

marychain sa...

fy det är värkligen bland det värsta som finns... svek från vänner som man håller uppe i skyarna.
när man inser att dom kanske inte är så gudomliga som man hadde bestämt sig för!!!!
blä jag är typ hyper extra känslig för sånt jag, minsta lilla svek/dumhet från vänners sida så blir jag sjukligt ledsen och känne rmig övergiven ner i ett helvetes gap haha, det var kanske inte det du menade men jag nu svamlar jag , hejpa pussoåre

Skinhead Barbiedoll sa...

marychain:
Det var det jag menade.. :) Eller.. när dom sviker när dom behövs som mest & när dom lovat det som mest. & så finns dom inte där. Det är sju resor mot ångestgraven lixåm =/ pössahpüzza!

marychain sa...

oh i see då var jag på tråden iallafall
ja vänner som säger att de skulle kunna döö för en i stort sett men som sen bara står och ser på och skiter i eller ska rasta vårdsvinet som du säger när man ringer i telfonen och bara behöver höra en röst så att man vet att man värkligen existerar ,,,,eller så

marychain sa...

fyfarao
ner i brunnen med dom

Julia sa...

Oj! Jag låg i min säng igår utan att veta var jag skulle ta vägen. Orkade inte ta mig ur bädden men hade ett för rastlöst sinne för att kunna ligga där utan malande tankar. Jag har kommit till den punkten då jag inte ens kan tänka att jag ska skriva av mig helvetet, för då kommer tanken: "om du skriver kommer du inte få med allt". Sedan vet jag också att när jag äntligen tömt mitt huvud (hjärta?) så kommer jag ändå inte få ett piss feedback från de som står mig nära. Utom föräldrar (eventuellt) som säger att that's life, vad tror du. Men sen kommer jag in på din blogg och du har lyckats printa ner alla ord jag inte kunde säga, vilket var så jävla skönt för nu behöver jag inte göra det längre - jag behöver inte söka respons för uppenbarligen finns det redan folk som förstår. Thäänks.

Nellie sa...

Hallå, är det okej om jag lägger upp texten längst ner i inlägget på min blogg? Är det du som skrivit den? Skit fint, fyfan.

Anonym sa...

hei! jeg kom tilfeldigvis over bloggen din, og når jeg hørte denne sangen begynte jeg øyeblikkelig å hylgrine. denne sangen beskriver presis hva jeg går igjennom nå. takk, denne sangen gjorde faktisk dagen min mye bedre. og som du sier selv: people suck.

lykke til videre, du virker som om du har vært igjennom mye tungt. du er utrolig vakker <3

"while you're in hell, keep on walking". det er alltid lys i enden av tunnelen. alltid. :)

(PS. hvis du har problemer med å lese det, bruk google translate, hehe.. jeg suger i å uttrykke meg på engelsk, så jeg skrev det derfor heller på norsk)

kjærlighet fra en takknemmelig Oda.