14.4.09

I LÖV POLITICS!


Today Tåmmpi told me he wasn't aware of me having a strong political side. I was like *OMGKIDDING?!?!?!*. I rip religious propaganda to shreds. I have FEMINIST tattooed on my skin. I've had one of the biggest feminist blogs in Sweden. I love punk, & I am punk. I've written zillions of blogposts about why buying sex should be legal. I'm a drug liberal. Last year I told Tåmmpi we'd end everything if he didn't think again about his racist behaviour. I started to cry & felt heavy anxiety when it came out that Tåmmpi's political colour is blue & I told him I did 'coz the blue mostly sucks & he was like "But I don't even know anything about it" & I was like "No but I do 'coz I'm interested in politics!".

But still. He was surprised today when he realized that I actually do care about politics. I'm like.. *:O* How could he miss it? Have you missed it?


Idag fick Tåmmpi värsta chocktraumat när han förstod att jag är intresserad av politik, det trodde han minsann inte. Jag bah *OMGSKÅJJAH?!?!?!*. Jag sliter religiös propaganda i bitar. Jag har FEMINIST ingaddat under huden. Jag har drivit en av Sveriges största feministiska bloggar. Jag älskar punk, & jag är punk. Jag har skrivit ziljoner bloggposter om varför sexköp borta vara legalt. Jag är drogliberal. Förra året sa jag att vi måste sätta P för allt om Tåmmpi inte ändrade sitt rasistiska beteende. Jag började lipa & fick überångest när det framkom att Tåmmpi är politiskt blå & jag sa till honom att jag jag reagerade så eftersom det blå oftast suger getingtestikel & han bah "Men jag vet inte ens någonting om det" & jag bah "Nej men det gör jag för jag är intresserad av politik!".

Men ändå. Han blev idag överraskad när han förstod att jag faktiskt bryr mig om politik. Jag bah.. *:O*. Hur kunde han missa det? Har du missat det?
_____________

& seriöst, vafan är fel på texten?! Varför blir det understruket & för litet på sina håll?! Jävla skitkrej!

16 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har inte missat det kan jag säga :P

tomshideaway sa...

No more prohibition !! You should be involved, here in USA, the worst example of Prohibition, even Law Enforcement is fighting to legalize drugs legalize drugs Swedish = Translated

Ted sa...

Har inte missat det, undrar dock vilket parti du ansluter dig till, vänster månne? Undrar lite över bloggen också, för det visste jag inte!

Heidi Von Bärsen sa...

Den stackars jäveln som missar det måste vara både blind

Heidi Von Bärsen sa...

och smått efterbliven..fan vad cp kommentaren blev nu då?! Blogspot on drugs?! :O mmm...drugs! ^^

Fejdan sa...

Åh, hujedamej! Haha, fy skäms på dem som röstar BLÅTT och inte vet något om politik. Eller det är ju därför de röstar blått i och för sig.

K sa...

Haha är fan tragikomik på hög nivå när man upptäcker att någon man spenderat en satans massa tid med inte har en jävla aning om vem man är!!!!!!!!!! HAllå hej liksom, här är jag - känner du mig?! Been there, done that! Förstår din frustration! =D

Mölli sa...

ni får helt enkelt knulla mindre & prata mer!

haha nä men seriöst, hur kan han ha missat det?

Thompi sa...

skinhead barbiedoll gillar korkade killar...

FLI sa...

Jadu...om man har missat det.. då är man nog inte det smartaste flingan i flingpaketet :D

dr. No sa...

Det finns väl ingen man som faktiskt är intresserad av att snacka om politik med tjejer?

Det där är ju bara något som man tar till medans man väntar på rätt läge att sätta in stöten...

Yeti sa...

Det går inte att missa. Du er heffti 8-)

Anonym sa...

OMG WTF ROFL . .. . HUR can han miss att you är politiskt engagerad!! Sämst ever :) Tycker you should start your egen politic blog you know. Kul när ppl has åsikter!
(Jag did not skolk the engelsk-lektions, Iäm just liking being a fucktard)

Shithead!

ELIN sa...

Jag har ej missat det. Men varför är han blå om han inte vet vad det innebär? Han hade väl lika gärna kunnat vara röd då? *NYFIKEN*

Skinhead Barbiedoll sa...

Ida:
Duktig kicka!

TOM:
yeah, when people talk about the greatness of the USA all I can think of is "would be nice to take a holiday to the USA" but to LIVE there.. all those strange laws & religious shit. Hope something dramaticly will change!

Ted:
Jag saknar partitillhörighet, finns inget parti som lockar mig. Vänsterpartiet delar inte alls min syn på sexindustrin, & det är en av dom viktigaste frågorna för mig så då blir det rejäl krock & jag röstar blankt men det osar främst rött i mig.

Dirty Eddz:
Du bah avundas blogspot ;)

Fade.:
Jag fattade inte att han satt & tyckte en massa om saker han inte visste nåt om. Han gladdes åt att han fick mer pengar men han tänkte inte på att det kanske finns folk som skulle behöva dom pengarna bättre & att han nog skulle klara sig fint utan dom också. Åsså massa fördomar om hemlösa & pundare & hujedamej vilket liv det var..

K:
Eller hur, man bah.. OJ?

Mölli:
Eller prata & knulla samtidigt!

Thompi:
Så länge dom är lika snygga som du ;)

FLI:
Tror ganska mycket det handlar om att denna flingan är så obrydd så han inte noterar MITT engagemang.

dr. No:
Dom politikintresserade? Haha nämen vi diskuterar ungefär aldrig politik just pga hans ointresse för det men att han ungått att höra mitt politiska gnäll som kommer ur käften min, det är ett skumt under eller nåt..

Yeti:
*HEFTIKJAMAR*.

Shithead:
Jag droppade det mesta politiska i mina senare bloggar för att jag mådde för dåligt för att tänka. Typ. Men den nya ickethompi2everest-relaterade jag startar kommer ha desto mer politik =)

ELIN:
Han hade inte så mkt koll på att han avr blå. Det var jag som påtalade det för honom under en diskussion om pengarna i plånkan. Då bah dröp han av moddestank. :O

Aurosia sa...

Jag skulle ha svårt för att bli tillsammans med nån som verkligen älskade blå politik. Det skulle bara bli ett åsiktskrig.

Vet du att du påminner om Lisbeth Salander i "män som hatar kvinnor"? På ett bra sätt.