21.4.09

SO VERY UNNECESSARY, SIR.


Tåmmpi told a ridiculous white lie yesternight & I was like But *OMG* why?! The truth would have hurt me zero (he should've know it 'coz we've been there, done that), the lie was much more painful 'coz
1. It was a lie + I have trust issues = You do the math.
2. It was a particularly stupid lie. I'm not stupid.
3. It did put some painful thoughts from the past in the spotlight.
4. Feels like he really doesn't like what I do. Not connected to the lie-thing, though..
I can handle the truth much better than lies. Please, people.. get it. But the worst was when he A) got mad at me for being mad at him B) didn't want to listen to me when I wanted to tell him why I got hurt.

Lies are bad. Eat hamster instead.
& if you lie: deal with the consequences.


Tåmmpi drog världens fjantigaste vita lögn igårkväll & jag bah Men *OMG* vafförårå?! Sanningen skulle ha sårat mig noll (vilket han borde vetat för denna action är ofavorit i repris), lögnen var bra mycket mer smärtsam för
1. Det var en lögn + Jag har tillitsproblem = Räkna ut det du.
2. Det var en särdeles puckad lögn. Jag är inte ett pucko.
3. Jobbiga gamla tankar trädde fram till strålkastarljuset.
4. Det känns som om han inte riktigt gillar vad jag gör. Ingenting som hör ihop med ljuga-krejen, dock..
Jag kan hantera sanningen fan så mycket bättre än lögner. Snälla, folk.. fatta. Men det värsta var när han A) blev sur på mig för att jag blev sur B) inte ville lyssna på mig när jag ville berätta orsakerna till hur det kom sig att jag blev sårad.

Lögner är dåliga. Ät hamster istället.
& ljuger du: vältra dig i konsekvenserna.

13 kommentarer:

FLI sa...

Nyp han i pungen och säg "så här illa göre det mig när du ljuger om små saker"

Skinhead Barbiedoll sa...

FLI:
Här var man pedagogisk :D

FLI sa...

När ord inte fungerar krävs det fysiska handlingar :)

sandra sa...

buuu!! bojkotta, han borde ge sin fina bong tillbacka till dig så att du kan ha roligt med den istället.

E sa...

Bejb, det är ju Butterly Headshot's logga/ 30 seconds to Mars (: SNYGG är den!

Citrin sa...

Folk ljuger jämt, till höger och vänster. Verkar tyvärr vara något man måste vänja sig vid. :/

Miranda O. sa...

Ah pojkar som inte tål känslor. Blir nipprig bara jag tänker på det.

Elin sa...

Ooh, jag gillar bilden! Den är powerful! för att låta fjantig i brist på bättre ordval. Och så satt jag här och tänkte på det absolut absurda i att ett par kvinnobröst kan sticka så hårt i ögonen på folk. Att någon kan döma någon efter att ha sett lite bit hud som killar har precis likadana*trött smiley*.

Tjelsi sa...

Oj då, känner verkligen igen det där, att ha problem med tilliten. Även små onödiga lögner är lögner, även om det inte var illa menat.

Hoppas det löste sig tillslut och att han förstår att det inte fungerar bra att ljuga i onödan. :)

Anonym sa...

Fan att folk ska ljuga till höger och till vänster. Fast jag ska inte säga något, är själv rätt bra på att dra fjortis-lögner. Men jag håller med om att det suger när man kämpat för att bygga upp ett förtroende för någon och så bara: "BANG!!! In your face, mothafukkah!" Fast jag går med på det ändå, för jag kanske tycker om den människan som ljuger för mig. Men så är jag ju oxå blond. *tihi*

JHNA SUGARFUCK sa...

Jag vill veta vad lögnen var!! *nyfiken i en strÿt* och damn jag har saknat din blågg :)

TERRE sa...

snygg regnbåge av blöööd :D
plus kroppen med såklart, raur!

Skinhead Barbiedoll sa...

FLI:
Lite pisk!

sandra:
Kan ha blommor i den!

E:
Vadå heter dom båda sakerna? :|

Citrin:
Det har jag börjat vänja mig vid rätt så skapligt men fan när det går till överdrift..

Miranda O.:
Själv blir jag nopprig.

Elin:
Eller hur, det är bah lite fett lixåm. :S Big deal.

Tjelsi:
Undrar varför alla ska leka så jävla mytomaniska konstant. Är sanningen alltid så vidrig? Inte hos mig iaf.

Susannah Torarpsbacke:
Jag har svårt att tycka om någon. När jag väl tycker om någon så har jag svårt att sluta tycka om. Vet inte om det är till fördel eller nackdel men så här är det väl iofs för dom flesta.. själv är jag gråhårig =(

JHNA SUGARFUCK:
Vänta på boken ;)

TERRE:
Ja du bah såg att det var tänkt om en regnbåge & inte något random blurr :D