29.4.09

IT CAN'T BE UNDONE, I CAN'T GROW UP AGAIN.

At the MBT today childhood was a part of the theme. Each time I think about what I've been through as a child it breaks me & I can't hold in the tears. Became a bit angry today, too. I've been through what I've been thorugh & I've become the person I am & that includes psychological issues as a consequense of the way I was mistreated when I grew up. When people don't want to accept that it pisses me off. Don't try to make me feel any guilt for having suicidal thoughts. Don't try to make me feel like I'm the problem 'coz I feel bad. Don't lay this weight on me. It's not my fault. It's my parent's fault. They gave me this stone of sorrow to carry & I'm working my ass of to get rid of it but it's not easy. So don't you ever tell me that I'm too much of a trouble 'coz I'm walking around with that stone. Please, take me for what I am. Someone! For once.


På MBT:n idag var barndomen en del av temat. Var gång jag tänker på vad jag tvingades att gå igenom som barn bryter det mig itu & jag lyckas aldrig hålla inne tårarna. Upprörd av ilska blev jag som +. Jag har upplevt vad jag har upplevt & blivit den person som jag är & det inkluderar psykiska besvär som konsekvens för hur vanskött jag blev som liten. När folk runt mig inte vill acceptera det surnar jag disktraseartat till. Försök fan inte få mig att känna skuld för att jag har självmordstankar. Försöker inte att få mig att känna mig som ett problem för att jag mår dåligt. Lägg inte den tyngden på mig. Det är inte mitt fel. Det är mina föräldrars fel. Dom gav mig en sorgesten att bära & jag kämpar arslet av mig för att bli av med skiten men det är inte enkelt. Så kom fan aldrig & säg till mig att jag är för krånglig för att jag trippar runt med stenhelvetet. Snälla, ta mig för den jag är. Någon! För en gångs skull.

17 kommentarer:

marychain sa...

bra!
det är okej att vara som man är!
mer än helt jävla okej!
även fast folk intalat en något annat
så är det mer än rätt att få existera och uttrycka!
när man inte fått finnas innan så är det fan dags nu!!!

Skinhead Barbiedoll sa...

marychain:
Å det är ju inte direkt som att jag bah låter bekymren vara, jag har ju arbetat med mig själv sedan ever! Då tycker jag folk kan ta det lite chill med mig..

Candy sa...

för mig får du vara den du är och den du blivit. det är inte ditt fel och du gör så gott du kan. kram.

Skinhead Barbiedoll sa...

Candy:
Sötnöt =) Du vet att jag känner precis likadant gällande dig! Äzzämäzzar dig snart btw ;D

Mika'el sa...

Mörcha på bara och skit i andra.

Michan sa...

Säger som de andra, var som du är.
Första gången jag lämnar kommentar här, men läser din blogg dagligen.
Ta hand om dig !

Wib sa...

Att fucka upp ett barn riktigt ordentligt är dessvärre förvånansvärt lätt och lika oförlåtligt. Jag tycker att det är både befogat & välartikulerat att du surnar "disktraseartat" till ;)

ochjagba sa...

true, true.
men (oh my god kommer du döda maaaaj) jag tycker att man har ett eget ansvar för att ta tag i livet. styra det mot något annat än helvetet sådär.
därav inte sagt att du inte har tagit på dig ansvaret alltså, för det verkar det minsann som att damen har gjort!

Skinhead Barbiedoll sa...

m138ke:
Ahförfaaan.

Michan:
Tack :) ska försöka.

Wib:
Mhm, jag menar, jag kan ju inte försöka hårdare än jag försöker & jag har ju försökt stenhårt hela livet :| & så gnäller folk..

good morning terrorism:
Men jag tycker ju också att man har det, däremot så är det jö inte direkt så att jag sitter på arslet & bara låter saker ske. Bah "OK jag mår dåligt, då är det väl så". Jag tar mitt ansvar att försöka styra upp allt. Jag testar medicin, jag testar alternativ medicin, jag testar läkare, psykologer, MBT, ändra diverse saker i livet, olika bearbetningsprocedurer & sådant här har jag pysslat med hela tiden. Jag har aldrig bah låtit det vara. Så ja man har ju det egna ansvaret men eftersom jag sliter järnet för att må bättre så ska folk fan hålla käften om att jag mår dåligt. Det är ju inte så att jag gnäller utan att agera.

Daphne sa...

you break my heart with these posts.

ToHell sa...

Men jag kan inte tro att det är din uppväxts förtjänst att du blivit så underbar. Som du vet har jag länge vetat att du är den bästa vän man kan önska sig, men att få konkreta bevis för det igår var överväldigande! Kramom!

(passar på att säga hej till dina läsare också. Igår ökade min blogg från 8 till 542 läsare, och 120 av dem kom härifrån: Hej Marielles läsare :)

ochjagba sa...

Du är så duktig kvinna.

Unknown sa...

Jag tycker det är bäst att ta alla för va de är.. det blir så mycket enklare på så vis :)
Det blir så jobbigt om man ska hålla på och dömma andra för deras sätt att leva eller för deras problem.

Heidi Von Bärsen sa...

Jag håller helt och hållet med Ida på den fronten! De enda som blir sjukare än den som anses vara sjuk är de som sitter och dömmer en 24-7.

Du är grym!
Sen kan resten säga vad de vill

HORAN sa...

Jag funderar alltid på att kommentera din blogg men vet aldrig riktigt vad jag ska skriva.
Jag sitter i skolan och gör inte det jag ska, men det skiter jag i. Jag känner lite samma sak som dig, om min egen barndom.
Vissa människor ska bara inte bli föräldrar, men nu finns vi ju här i alla fall haha.. för sent att tänka på det nu. Tyvärr. Bara göra det bästa av skiten.
Och tack för alla kommentarer du ger mig då och då :).

Bella sa...

You are great syster <3

Skinhead Barbiedoll sa...

Tjilli:
Wish I didn't have to X|

ToHell:
Att du alltid ska va så satans fin & säga så satans rätt saker :) kramkramkramkramkram

good morning terrorism:
Försöker vara det, oftast :)

Ida:
Ja, tycker det finns för lite acceptans.

Dirty Eddz:
Doin' my best ;D

HORAN:
Ja & vi är ju bedårande människor iaf, det är alltid någonting.. bara bedårande människor med lite problem..

Bella:
X* pözzz