30.4.09

EMOTIONAL VAMPIRE, ATTACKING ALL & LEAVING EMPTINESS BEHIND.


Tuesday I called Tåmmpi 'coz I needed to give him the chance to make me feel it would be a good idea to keep him in my life. I couldn't help I didn't feel it was. I wanted him out of it, but I wanted to want to keep him 'coz I'm sick of dumping people I mostly like very much. During the conversation in the phone he only made it worse & it became even more clear to me that this shit wasn't anything I needed or even wanted. I was just about to tell him this wouldn't lead us anywhere & the carousell should stop when he made a turn. He stopped putting the blame & focus on me & started to share me insights about him. The wisest words I'd ever heard him say came out of his mouth & suddenly I felt it bloom inside of me. That was what I wanted. That was what I needed. I wanted to keep him. But I still don't know if I should, & I still feel all black inside. His hugs feels strange & awkward to me. So much has been so destroyed.


I tisdags ringde jag Tåmmpi. Behövde ge honom en chans att få mig att känna att det är en störtskön krej att ha kvar honom i min livsbubbla. Kunde inte rå för det, bara kände att det inte var det. Jag ville göra mig av med honom, men jag ville vilja att behålla honom för jag är så trött på att dumpa människor som jag för det mesta tycker massa om. Under telefonkonverserandet gjorde han bara saken oändligt mycket värre & det blev desto mer glasklart att den här skiten inte var någonting jag ville ta på längre. Skulle just säga att jag ville droppa allt & stanna hela karusellen när han gjorde en tvärvändning. Skuld & fokus slutade han att lägga på mig för att istället dela med sig av en insikt gällande sig själv. Dom klokaste ord som jag någonsin hört sprätta ut ur hans mun galopperade in i mina hörselgångar & jag kände det blomstra i mig. Det var vad jag ville ha. Det var vad jag behövde. Jag ville behålla honom. Men inte vet jag än om det är någonting jag borde, & inte har svärtan han målat i mig försvunnit. Kramarna han ger känns konstiga & obekväma för mig. Det är så mycket som har blivit så förstört.

16 kommentarer:

Incka sa...

Åh så svårt o jobbigt det låter det där..

Skinhead Barbiedoll sa...

Incka:
Ja det är tuffa tider, blahblah blah *ELZKA GESSLE*.

Bastardo sa...

Relationer, Alltid svårt! Vad vill han?

Skinhead Barbiedoll sa...

Bastardo:
Han vill spola tillbaks tiden 9-10 månader eller när det nu var vi träffades, & från början ha vetskapen att det är en jävligt dålig idé att ljuga för mig. Han vill inte att hans tidigare lögner ska finnas när han nu talar sanning, vilket gör allt knepigt. Så han vill knepiga saker. Men mest vill han väl ställa saker till rätta, tror jag..

FLI sa...

Är det för sent att ställa allt till rätta?f

K sa...

sv: Ha ha nä det skulle nog inte få samma effekt heller... här kan vi hur det ni ätit under veckan ser ut... "Jaha? Bajs!? Så ovanligt, så hemskt! - nu måste jag sluta bete mig såhär!!!"

Hua vad det är svårt med sånt där! Kanske ska du ha kvar honom men inte som en fysisk kompis utan mer som en mental? =)

JHNA SUGARFUCK sa...

Varför betedde han sig inte så ifrån första början? Åh... Do girls instead..

Thompi sa...

alltså... anledningen till att jag hållit mig så tyst här är för att ju mer ni hatar mig, desto mer kommer ni stödja MaryL, men just frågan från JHNA SUGARFUCK vill jag ändå svara på: som jag förklarat för M använde jag samma metod för att avgöra hennes personlighet som bistått mig ganska väl under mina då 24 år, och min uppfattning var att några vita lögner inte kunde skada. vad jag dock erfarit många, många gånger under dessa 10 månader är att inget som jag lärt mig om vad jag kallar Det Generella Samhället appliceras på henne. och det har gjort mig grymt frustrerad många gånger, utan att veta varför eller på vad och då har det gått ut över henne. jag va t ex. rädd att hon skulle tappa intresset att lära känna mig om jag inte ljög om vissa saker, och då skulle jag inte veta vad som could have been. och i andra fall var jag rädd att hon skulle ta livet av sig, även om jag nu vet att det är isåfall på GRUND av lögnerna hon skulle göra det. därför vill jag få lögnerna ogjorda, eftersom jag vet att risken för olycka är större MED dom. "Det är den väl med alla?", ja men jag påverkas ofta inte så starkt om någon säger "du ljög för mig, så jag vill aldrig se dig mer." - Det är fine för mig, eftersom jag ofta inte bryr mig om människor till den grad att jag saknar en vän jag ändå inte känt att jag behöver vara ärlig emot.
Nu är det skillnad, och som sagt; ni hör bara marielles syn och jag framstår, om än helt oavsiktligt, som ett jävla svin som är skit värd eftersom min sida inte framgår, och det är, som jag inledde med, tanken. då känner hon sig inte lika övergiven när jag haft mina episoder, tror jag. hoppas jag.

Del sa...

You guys will work it out. Alla relationer innehåller motgångar, det ingår i lärakännavarann(och sig själv..)-processen. KLYSCHA I KNOW. Ta hand om varann. Känn efter hur det känns att andas in varann. Bra? Go for it. Hoppas du får en bra valborg Barbiedoll. Och har det redan gått ett år sedan Skinead Barbiedoll försvann (visst var det katten?)? Vad snabbt, och sorgligt. Katter är bäst. Puss *

Skinhead Barbiedoll sa...

FLI:
Det är vad jag försöker känna av.

K:
Men sexet har ingen relevans. Det är inte som att "jajja nu stör jag mig på dig så vi bör inte knulla" utan stör jag mig så mkt så bör vi inte umgås. Men sex har vi ändå slutat ha. Men men. För är kompissex inte något mer än nåt kul man kan göra med en polare. Typ som att spela TV-spel, fast roligare :)

JHNA SUGARFUCK:
Fast brudar är fan omöjliga dom med, åsså blir jag inte kåt =(

Thompi:
Jag hade senare idag tänkt förklara vad saken är om för jag vill inte ha massa hippsomhapp i mina inlägg, det hade blivit rörigt & för långt om jag hade skrivit det här. Men jag tycker ändå inte att det bah handlar om min syn på allt, jag menar, det är ju pure fakta & inte mina antaganden & det är ju aldrig så att jag tystar dig utan det är bah glo igenom bloggen så ser du ju att jag bringar dina förklaringar till inlägg & kommentarer också. Du har betett dig svinigt & det är väl antagligen därför du tycker det ser ut som att fu framstår som ett svin men dina förklaringar & orsaker till agerandet raderar ju inte sättet du beter dig på, det gör det bara enklare att förstå. För mig är det jättevitkigt, men det gör det inte mindre jobbigt eller svinigt. Sen så behöver du inte lägga någon möda på att vara tyst så att bloggfansen ska komma till support för det är inte direkt så att några bloggkommentarer gör mig på mer happy mood om jag nu ändå sitter & vill sätta kniven mot min hals & om du kommer ihåg vad jag brukar säga till dig så finner jag aldrig något nöje i när bloggläsare hur enkelt som helst dömer ut människor. So what's it for..

Skinhead Barbiedoll sa...

Del:
Det där vet vet men det finns en gräns för hur många motgångar man tar innan man lägger ner för att man mår för dåligt av det hela & inte ser hur man ska orka med det mer. Skinhead Barbie hette missen, yep hon har varit borta längen u :(

Anonym sa...

lite synd just du skulle få den där jättehjärnan. du hade nog varit mycket lyckligare om du var rejält dum och naiv. tror inte lögner, svek och joppig uppväxt biter lika bra på såna som är pantade i skallen.

snubbla och sikta på dörrposten. du har för många små grå OCH dom är emot dig - allihopa!

Thompi sa...

som jag förklarade för marielle när hon ringde efter att ha svarat på min kommentar så är alla eventuella bortförklaringar och ursäktande för mitt beteende ett missförstånd. jag försökte bara förklara varför jag inte var ärlig från allra första början, inte att jag blivit felaktigt uppmålad i den här bloggen. hade jag känt så hade jag inte haft den på min sida. den finns för att leverera en sanningsenlig bild av mig som inte påverkas av min egen censur, och så länge den gör det står jag för allt som skrivs om mig här!

ToHell sa...

T.... "ett jävla svin som är skit värd" skulle nog inte få omdömet "jag ville vilja att behålla honom... som jag för det mesta tycker massa om.". Att bry sig om vad de läsare som inte förstår det tror är som att -infoga valfri liknelse här-.

emilia sa...

Love is wicked

Skinhead Barbiedoll sa...

Anonym:
Nej jag tror dumhet lätt gör människor lite gladare. Men jag vill ju inte vara dum.. men jag vill vara glad.. hmm..

emilia:
Indeed! Fast nu äre jö int löööv det handlar om.