10.4.09

..& DET ÄR FAN INGEN SOM FÖLJER EFTER.


No sir.


För åtskilliga veckor sedan påpekade en MBT-kamrat att jag skrattade när jag babblade på om mina psyketärande djävular. Hon blottade en sanning jag knappt kan kontrollera. Skrattet & smilet bubblar bara upp, som en förnekelse, ett distanstagande, ett försök till att leka att det är på låtsas. Att det inte gäller mig. Det är en film & jag är åskådaren som käkar popcorn. Jag är inte flickan som har skrivit brevet.

I onsdags skulle vi vraka bland dikter att matcha vårt inre med, & kludda på papper för att måla upp dikten & psyket i krita. "Du frågar mig varför jag alltid springer min väg. Jag svarar att det är för att se om någon följer efter." Valde jag slutligen & arty som jag är vällde kritkladdet snabbt fram på mitt papper. När jag sedan skulle förklara vad jag menade med valet av dikt, målningen & vad som fanns i mitt huvud, så log jag. Blända sanningen & gör den blek, opålitlig. & jag konfronterades. "
Du ler när du berättar om mörkret." Men håll käft!

Jag bröt ut i tårar, för min clowndress skalades av & jag stod naken med mina brister under lampskenet. Jag önskade mig bara därifrån för att gömma mig under mitt dunryckta täcke, jag önskade låta zippa min käft för att prata tog på krafterna men nu hade oro hos ledarna väckts & dom förhörde mig på vad jag skulle göra i helgen, hur jag skulle göra nu när jag mådde så dåligt, om jag skulle ringa NoA-teamet (blankt nej, dom är satan) & vad jag skulle göra om jag inte ringde CP-teamet. Jag plockade åter upp min mask. "
Jag kan väl ringa till min närmsta vän så kan jag säkert komma till honom, det kan ju hjälpa.." blåljög jag för jag vet att jag inte "säkert kan komma till honom" för det känns som om mitt blekskinn skållas bara jag tänker på att be Tåmmpi om hjälp för alla skedda scenarion spelas upp & dom gör lika ont som dom alltid har gjort.

För han kan fråga hur jag mår, men han kan inte hantera att göra någonting åt skiten han skapat. Han kan till & med fråga varför jag mår dåligt för uppenbarligen fattar han inte. Han klarar bara av att titta på film & *CENSUR* & umgås med mig så länge jag ler &
ser ut att må bra. & inte fan klarar han av att höra mig säga detta så jag skriver av mig, det måste jag fan få göra.

Så nu går jag fan sönder helt i helvete. Jag ligger förpuppad i psykosen samtidigt som jag vill finnas där mer för min vän som till döden mist sin älskling, mina väninnor som är lika förpuppade som jag, mina vänner som kippar av ångesten överhuvudtaget, folk i min närhet som mår dåligt, överhuvudtaget. Vill bättre finnas till för dom där som jag tycker att det var för länge sedan jag hörde av mig till - hur mår ni? Vill vara en godare kamrat till polarna jag träffar för sällan, en bättre värd till min gäst från Skåne, en bättre kelarmatte för mina hamstar, bättre på att snabbt svara någonting rart till er som skriver peppsnälla saker. Det finns ziljoner människor som behöver min uppmärksamhet, tüsen som behöver den akut, & jag går i bitar när jag nu försöker fånga upp dom alla för det är ingen jävel som fångar upp mig & jag är ingen jävla supermänniska!

Söta Candy försöker, det gör hon verkligen, det är verkligen blomster & choklad & fina trosor värt. Men det går inte, för att jag är fuckad i huvudet & inte lyckas ta emot tröst på ett fungerande sätt av människor jag inte känner stor trygghet hos. Jag har inte någon sådan. Så jag får väl gå i bitar då, fanvetjag.

Att den här låten är så bra är fan mitt enda plåster. Alltid någonting. Glad påsk, eller någonting.

16 kommentarer:

Bastardo sa...

AH! Kalle Baah, Jag gick iskolan med ett gäng av dom. Man är uppvuxen med minnesfestivalen i skärblacka.. back in the days, God i miss that time

Paris sa...

Jag började nästan gråta när jag läste det här. jag är precis som du, precis likadan, precis exakt likajävladan.

Damn it hurts.

Heidi Von Bärsen sa...

hahaha! jag bpr i deras hemhåla! Skärblacka och det ökända bruket!
Hjärta, hjärta!....Yeah Right. Men bandet är fan bra.

Miranda O. sa...

En sak som är riktigt trist är att du är så smart, låt mig utveckla. Alla ord och meningar som jag tänker mig skulle kunna trösta förkastar jag med detsamma jag sätter fingrarna mot tangenterna. Allt jag har tänkt att skriva vet du redan inom dig. Allt har du redan hört miljontals gånger.

Samtidigt förtjänar du att höra orden. I helvetet står du stark och det blir din förbannelse.

Filosofiska klichéer blir matchar inte med ditt underbara komplexa jag. Så dom skriver jag inte heller.

Så back to basics, som Christina Aguilera's album förtäljer.

Jag tänker på dig.

Och helt off topic... När din bok är färdig och om/när du vill publicera den. Då kan jag nog langa kontakterna (om du inte har dom själv förståss)

E sa...

Barbie, bry dig inte om omvärlden - du ska satsa på DIG DIG DIG - bara dig. Du tycker inte det, men fan, så är det bara. Du kommer aldrig kunna bry dig om någon annan innan du kan bry dig om dig själv. En jävla klyschig mening, men så ÄR det. Alla väntar, inte otåligt, tvärtom, och alla finns kvar, sen, när DU är KLAR.

"Du frågar mig varför jag alltid springer min väg. Jag svarar att det är för att se om någon följer efter." En väldigt fin mening. Men så mycket innebörd.

Du är en så genomgod person och fin människa, världen behöver dig. Snälla, ta hand om dig.

TERRE sa...

du skrivet snygg bruden, målar bra i texten! big up.

bra låt också, såklart.

FLI sa...

Jag tror man måste f beräta sin historia med ett leende på läpparna, till en viss del. Man måste få berätta om sitt mörker och inte bryta ihop varje gång. Men man måste ändå låta sig känna för att bearbeta.

Anonym sa...

Clownkostym och mask. Du showar i väl inövad roll. Som så många andra. Är det dags att byta roll i Livets teater? Vilken roll vill du egentligen ha?
Annica

Skinhead Barbiedoll sa...

Bastardo:
Jag är uppvuxen med.. eh.. eh.. fanns mest skitband i Kalix så ja..

Paris:
Det gör det fan, tycker också det är skitjobbigt att läsa när någon snott orden från min tunga, då vet man ju att någon annan känner den där jävla smärtan =(

Dirty Eddz:
Skärbläcka låter lagom öde!

Miranda O.:
Nej jag vet inte vad någon kan skriva eller säga som kan fungera som någon livboj, men du vet att det värmer att du skriver någonting! Angående boken så vet jag inte hur kontaktnätet ser ut, vi kan ju teamworka annars ;)

E:
Men jag blir än mer galen av att inte ta hand om dom andra, för.. alltså jag bryr mig om mig själv men jag vet inte vad jag ska göra för attm få mig på rätt köl. Jag vet vad jag behöver men det är ingenting jag kan skaffa med nåt jävla trollspö, & det gör det så jävla svårt=( Vet meningen var jättefin, var ju inte jag som ploppade ur mig den men jag valde den 'dikten' för den kändes väldigt jag. Dessvärre.

Sitter väl mest här & väntar på att någon ska följa efter & alla vet vem & det vet han också.. Så jag. Eh. Faller vidare. Eller nåt.. jo. Så kan man nog säga.

Terre:
Tack:) & ja, sheitebra låt!

FLI:
Nä precis men dom har sett att jag gör det hela tiden & ibland kanske det tycks vara till absurdum & jag vet att det är falskt mot mig själv men jag vågar inte låta bli. Vet inte ens om jag kan låta bli.

Annica:
Vill ha rollen att jag får gråta, ha panik & falla i en famn utan att bli ratad för den jag är. För att jag mår dåligt. Vill accepteras trots mina problem. Men det går tydligen inte för sig så jag leker clown..

Skinhead Barbiedoll sa...

Glömde en sak:
KRAM TILL ER!!!!

marychain sa...

oj sceary shit att jag skrev om det här til dig på msn det där med att skratta åt det jobbiga och sånt, hadde inte läst det här innlägget innan , tycker de var ett konstigt sammanträffande....
jag antar att man skrattar för att ingen kommer in en under skinnet då, för ser folk ett leende så är det ett leende och inte en stor katastrof väntande att hända...och kommer någon under skinnet på en så vet man lixom inte hur folk kommer reagera eller ta det å då är det bättre att hålla sig på den ytliga nivån och skratta åt skiten och stöta bort folk så att dom inte ska gräva och påverka ens väl planerade listiga leende plan..fast när man egentligen vill hur mkt som helst att någon ska se igenom det där leendet och gå under å rädda en och göra så at allt bli bättre och sen bara komma å bära en hem egentligen, hem till den när ouppnåerliga platsen i det själsliga planet där man känner sig trygg säkert och medveten. fast egentligen kan ju ingen annan göra allting bättre men endå, hoppet finns ju där..
men du är otroligt smart och jag tror du vet värför mycket är som det är, men bara att det inte går att göra så mkt åt det, och det är det som är klurigt att få någon kraft att ändra å göra något åt det när man egenltigen inte vet vad det är man ska göra eller om det ens går , men nu blev mitt inlägg jätte långt...men du förstår säkert vad jag menar även om jag ksulle vilja skriva ennu längre..puss påre

Sanna @ SK Design sa...

Hej hej!

Jag skulle jättegärna vilja göra en header till dig, som verkligen reflekterar hur cool denna blogg är och som får den att stå ut ännu mer.

Här är några exempel på headers som jag har gjort:

http://i43.tinypic.com/2hxoth0.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/7356/stinalee1.jpg

Let me know if you're interested!

Ciao Sanna

Skinhead Barbiedoll sa...

marychain:
Många ord ja, mången sanning likaså! Kramkram!

Sanna @ SK Design:
Jag är väldigt nöjd med min header, & vore jag inte det skulle jag göra om den. & vad är Stina Lee för exempel? Jag mår illa av henne.

Skinhead Barbiedoll sa...

...:
Jag ska personligen se till att vara den som snittar dina ögonpåsar.

Wib sa...

Du är så ärlig & det berör mig verkligen hur du sätter ord på känslor och hur du lyckas visualisera din kamp.

Jag tror på dig, det ska du veta.

Och allra, allra innerst inne, hoppas och tror jag att du gör det också. I alla fall litegrann.

Aurosia sa...

Jag beundrar dig.