16.2.09

ÖPPNA DIN DÖRRJÄVEL!


Writing on my book, babes!
(Switched picture in this post 'coz I couldn't stand how I didn't succeed with my it'ssomesortofpainting-ambition. It sucked. I sucked. But I guess I'll get over it. So *GOTTEN OVER*.)


Hej alla dvärgar & ni som inte är dvärgar! Lyssnar på Thåström & plitar på bokhelvetet. Smakprov på delen jag just nu skriver på finnes nedan, Thåström får ni plocka fram ur egna mappar, alternativt leka på YouTube, alternativt ladda ner, alternativt söka upp honom & fråga om han sjunger för en fix, alternativt kan ni hänga er & glädjas åt att livet är över men glöm inte att först testamentera era tillgångar till mig.

"Den Första Gången Ni Hade Kontakt
Då Kände Du En Stark Vanmakt
.
Då Sa Dom Att Du Mådde Bra
För Du Dig Ej Skar & Du Kunde Sova
.
Suiciddrömmarna Du Bar
Var Ingenting Dom Tog På Allvar
.
& Ditt Inre Dog Ett Slag För Var Kvävt Andetag.

I Desperation Du Tog En Bit
Av Glas & Skar I Huden Vit.
För Ingen Ville Se Din Sorg
Som Fången I En Marans Borg
.
Men Ikväll Ringde NoA Mig
Med Kollegor Har Jag Kommit För Att Rädda Dig
.
Men Du Släpper Oss Ej In, Ditt Mantra Är "Försvinn".

Öppna Din Dörr & Säg Du Vill Bli Tvångsinlagd.
Säg Att Du Inom Dig Bär Ett Tvångströjebegär.
Annars Ska Jag Öppna Din Dörr
& Missbruka Min Auktoritet
.
Ska Låtsas Att Jag Är Piket.
Men Låt Dig Bli Den Som Nu
Öppnar Din Dörr
.

NoA Ringde Dig & Du Var Dryg
Du Tycker Dom Är Ett Jävla Otyg.
Men Dom Lämnar Dig Ej Ifred
Så Nu Hatar Du Dom Mer Än Folket Hatar IPRED
.
Men Jag Vet Att Ditt Hat
Kommer Bytas Ut Mot Kärkelek
- Psyket Är Underbart!
Varför Lyder Du Oss Ej?
Är Förmynderi Ej Din Grej?

Öppna Din Dörr & Säg Du Vill Bli Tvångsinlagd.
Säg Att Du Inom Dig Bär Ett Tvångströjebegär.
Annars Ska Jag Öppna Din Dörr
& Missbruka Min Auktoritet.
Ska Låtsas Att Jag Är Piket.
Men Låt Dig Bli Den Som Nu
Öppnar Din Dörr
.

Nedom mina tårtorkade blickglober befann sig tungsint kulör av leda, bland minaherrmagasinsblonda söndersaxade lockar låg partiklar av panikvibrerande handsvett & hud, & millimeter från mina läppar stod lägenhetsdörren falskt robust i ett träslag jag visste lika mycket ingenting om som jag visste ingenting om lektionsalars påtvingade kemiformler skrivna med budgetvänligt billig blyerts. Bortom dörren fanns fienden; förmynderiets lakejer komna för att rädda mig från den fria viljan. "
Öppna dörren!" Ropen från snuten skall skalla, öppnade dörrar åt alla. "Jag ska bara bajsa först!" Millimeteravståndet från dörren blev till ett minne blott då jag stegade bort från den till klosetten. Orytmiskt bankande ackompanjerade mitt skitande & tystnade först när jag gick deras besatthet till mötes & öppnade min dörr."

9 kommentarer:

Anonym sa...

Very nice song. Very sad too. Very you.//Mom

Fiction sa...

Lim is the shit så svenska it is.

Jag vet fasen inte vad det är men det är något med dig och det trasiga i dig som är helt galet vackert.

Hela du är ett konstverk.

Anonym sa...

fint du skriver baby!

Anonym sa...

vet att du är avgudad.

Anonym sa...

Det sista stycket var det bästa jag läst på länge. Jag förstår det inte, men vilken fantastisk ordström!

Anonym sa...

Wow, vad du skriver..! Vackert alltså.. Det blir vackert när du skriver..

Skinhead Barbiedoll sa...

Anonyma mamma:
Du kommer köpa boken! :)

Fiction:
Det där var ju jävligt fint sagt! En fin komplimang som jag ska spara i min komplimanglåda om jag nu har en sån vilket jag inte har men låt oss alla låtsas.

marychain:
Det är bah för att du är så znökk!

hanna:
*KRAMÅSÅNT*

valröss:
Nej det kan nog ge lite huvudbry sådär ryckt ur sitt sammanhang, du får invänta helheten ;) Tack så mkt!

Incka:
& du skrev en vacker kommentar :)

Anonym sa...

Har läst din(a) blogg(ar) lite då och då, lite här och var, i lagom lång tid, men aldrig riktigt kommenterat något - trots att jag både skrattat (det där behöver du inte ta på fel sätt, jag lovar, bara på jätteväl valda ställen...) och berörts på olika sätt.

Du har något som man inte riktigt kan definiera, och som jag tror att du är ganska ensam om, vilket är en jävla bedrift i Svea rike. Tack för fina texter. Ser fram emot fortsättningen!

Skinhead Barbiedoll sa...

Ida:
Blir asglad av att läsa din kommentar, sådant där är verkligen peppande! Jag tackar så jävla mycket för den =)