15.2.09

ALL THE TIME IN THE WORLD STRESSES ME.

I've been so stressed the last weeks. Would like to have a vacation from reality, but no no, that's not possible in any way 'coz I so need to take care of stuff. Like bills. I. Hate. Bills! & windows. I. Hate. Windows. It's not like "*OH* I have no job so I've got all the time in the world!" All the time in the world I use for healing my broken emo soul, thinking about how little money I've got & how big my bills are. This takes a lot of time. With a job I really don't think I would feel this stressed, 'coz I would be able to pay for what the bloody fuck I wanted! & this grammar feels worse than ever but I don't care 'coz I'm punk.


Senaste veckorna har stressen knaprat på mig. Drömmer om en semester från verkligheten, men icke sa nicke, det är inte möjligt någonstans för jag behöver fixa saker. Som räkningar. Jag. Hatar. Räkningar! & fönster. Jag. Hatar. Fönster. Det är inte bah *ÅH* jag är utan arbete så jag har all tid i världen att lattja runt med!" All tid i världen använder jag för att läka min trasiga emosjäl, grubbla över hur litet mitt kontosaldo är & hur stora mina räkningar är. Detta tar en jävla tid. Med ett kneg skulle jag troligtvis inte alls känna mig såhär stressad, för jag skulle kunna pröjsa för vafan jag ville!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så är det. Till slut börjar man som arbetslös bli arbetsskygg. Eller okej, då. JAG börjar bli arbetsskygg. Så fort jag ska arbeta, blir jag nervig och får svårt att somna. Huga!

Anonym sa...

Men med jobb kommer tråkiga måsten.. :P Gräset är alltid grönare... Fast jag ser iofs också fram emot att tjäna pengar

Skinhead Barbiedoll sa...

Susannah Torarpsbacke:
Jag e bah fett pepp! Fast det händer ingenting på den fronten än på ett tag tror jag..

Incka:
Fast som sjukskriven eller arbetslös kommer också massa jobbiga måste ju =/ Jag måste ha mes soc att göra, skitdrygt för det blir alltid massa strul. Ofta känns det som om det är mer uppstressande att vara sjukskriven än att inte vara det. Jag måste ha pengar till saker jag oftast inte har råd med. Sådant crap. Under mina perioder av arbete har jag inte alls upplevt samma stress som jag upplevt när jag inte haft arbete, det har bah varit mer soft. Sen att jag var tvungen att bli sjukskriven var till viss del stress men det var inte just pga arbete utan pga att jag mådde så otroligt dåligt att jag behövde ägna så mkt tid jag kunde åt den sk läkeprocessen. Då blev jobbet bara panikattacker & käppar i hjulet, hinder mot en positiv utveckling. Så det där om att gräset alltid är grönare på andra sidan upplever jag inte, har nog aldrig varit sån heller. Grsäet brukar oftast vara grönt där jag tidigare tyckt att det ser grönt ut =)

Anonym sa...

try it tillsammans. oslagbart! bara att mosa.

FLI sa...

Jag är jättekluven till det där med arbete. Nu när jag ahr en fast inkomst varje månad känner jag mig friare och inte så begränsad inom ekonomin. Men psykisk känner jag mig begränsad. Jag kan inte off i några dagar som jag har annars vart eftersom mitt jobb är inringsningspersonal på Coop, och då måste jag vara anträffbar.

Men det är samtigt stressfullt att inte ha ett jobb. Jag hade som vana när jag bara gick hemma att jag gick till varje vrå i lägenheten, om och om igen,

Anonym sa...

Vi säger att kontosaldot visar 33.90 kr så drar du av 100kr, fast i hjärnan. Så du tänker "shit jag har -133.90 kr på kontot" Och sen när du tittar så blir du glad över att du har 33 kr att spendera .. ja brukar göra så.. hahahaha

/aldrig smekt gravid mage

Anonym sa...

Jag hatar räkningar...det är precis att man klarar av att leva när allt är betalt. massa kul är de ju när man får en jävla p-bot bara för att man skulle parka lite snyggt på trottoaren för att springa in å hämta passerkortet till jobbhelvetet...

Skinhead Barbiedoll sa...

jessica:
Låter skitläskigt! :O

FLI:
Vara jättekluven låter jävligt tricky. För mig var det absolut det bästa att vara sjukskriven när jag blev det, samt under större delen av den tiden. Men nu är jag redo & då är det inte längre det bästa. Allt beror ju på situationer & individerna i dessa & vad som händer på vägen & hur man reagerar på ångesten & vad man behöver sjukskrivning för &.. sånt. Just inringnningspersonal låter extra jobbigt vid ångest, eller är jag ute & cyklar? =/ *HOPPAS JAG E D*

Emilia:
Hahaha det gäller att tänka smart :D Tack för tipset!

ERICA:
Dom där randomkonstnaderna kan ta sig! Jag fick lov att pröjsa en ny mp3 denna månad, det var ju min plånka måttligt förtjust i.