3.2.09

THE HORRIFYING CHAIR-HALLUCINATIONS.


OK, the thing is.. I've hallucinated badly this morning & I'm not even on drugs! It was all for free, I was like *THANXXX!!* & then I enjoyed my free hallucinations. Not!!! I hated every fuckin' second of it (except that erotic little feeling I tend to get during my hypnagog hallucinations).

It started with me hearing Tåmmpi opening his door. Then he crept in on his toes & gave me an extremely gently kiss on my nose. I didn't want to open my eyes 'coz I didn't want him to feel bad about waking me up since it seemed he was trying to be as quiet as possible with the intention
not to. But suddenly he started talkin', low-voiced, with a woman who also spoke. I was like OK? Who are she & why are they standing here talkin' to eachother while they're watching me sleep? I opened my eyes & they were gone.

That's when I realized it was those hypnagog hallucinations playing with my head.

After a while 2 men opened the door. I was like
Fuck, not again! Let me sleep! They were talkin' loudly with eachother. I can't remeber what they said, I was busy trying to keep it cool, but they were pissed about the window being closed. After they've established that the window was closed & that it sucked, I began to float in the air. Well, at least that's how it felt. When I heard loads of noises & saw action going on in the room I sat up in the bed & opened up my eyes completely. In front of me stood 2 chairs made for children. They were white & had big jaws full of sharp teeth. It looked like as if they were roaring at me, but the roar-sounds (they sounded truly animalistic, too!) came from the mouth of my own.

Kinda creepy.



Krejen är denna: imorse hade jag svåra hallucinationer & jag hade inte ens ätit knarkmacka till frukost! Det var helt generöst & gratis, jag bah *TAKKTAKK!!* & njöt av mina gratishallisar. Inte!!! Jag ville spy på hela skiten var jävla sekund (utom på den erotiska lilla känsla som ibland infinner sig under mina hypnagoga hallucinationer).

Det började med att jag hörde Tåmmpi låsa upp sin ytterdörr. Han smög försiktigt fram till sängen där jag låg & sussade, & han gav mig en jättemjuk puss på nosen. Jag ville inte låta honom veta att han hade väckt mig då hans tysta uppenbarelse tycktes vilja röra sig i lägenheten utan att just väcka mig. Ville inte att han skulle känna sig stygg. Men så började han lågmält samtala med en kvinna. Jag bah
OK? Vem är hon & varför står dom & glor på mig sovandes undertiden dom snackar? Jag beslöt mig för att öppna ögonen, men då hade dom gått upp i rök.

Då fattade kloka lilla jag att det var hypnagoga hallucinationer som spelade mig ett spratt.

Efter ett tag kom 2 män in genom dörren. Jag bah Helvete! Inte igen! Låt mig sova! Dom snackade högljutt med varandra. Jag minns inte vad deras samtalsämne var men jag kommer ihåg hur dom besviket gnällde över att fönstret var stängt. När dom konstaterat att fönstret var stängt & att det sög redig älgballe, började jag sväva i luften. Nåja, det kändes så i alla fall. När jag plötsligt i min ögonvrån såg action pågå samt hörde rummet fyllas av oväsen, satte jag mig upp i sängen & lät öppna min blick toalt. Framför mig stod 2 barnstolar. Dom var vitmålade & hade stora, vidriga käftar fullproppade av sylvassa gaddar. Det såg ut som att dom morrade & röt åt mig, men rytningarna (som förövrigt lät jävligt djuriska) kom från min egen mun.

Lite småläbbigt tycker jag faktiskt.

11 kommentarer:

FLI sa...

Jag låg vaken flera timmar under natten första gången jag fick en hallis.. OCh det kan bero på att en white-trash-trailor-man me däckliga vita kalsoner, lång yvig man kom in i mitt rum, stänge av tv:n och sedan började traska runt i lägenheten.

Det var smått läbbigt

Skinhead Barbiedoll sa...

FLI:
ja det låter ju inte så supermycket som ett tillfälle då man bah *MMMM SLAPPNA AV*.

Anonym sa...

Har aldrig haft hallicinationer mer än att jag sett "spöken" och en gång såg jag även älvor efter en helkväll över toan. Då blev jag lycklig, men det dina hallisar... Tycker synd om dig! Hade varit skitskraj.

Anonym sa...

Jag har också haft skrämmande hallisar :(
Dock hade det en orsak men dom var ine mysiga nånstans, speciellt inte bakom duschdraperiet!

Anonym sa...

Scheisse, jag hajar inte hur du kan få såna helt knarkfritt. Låter för extremt för att bara vara trött-hallisar. Mina brukar bara vara att jag ser mönster som blir till diverse grejer, oftast kroppar eller ansikten.

Men liksom, låter snarare som någon mindre trevlig biverkning av något pill du tar, vet du själv vad det beror på?

Mika'el sa...

Jag har aldrig fått hallisar så vida det inte var meningen. Det där låter messed upp iaf :S

ochjagba sa...

ahmeh åååhhh. skrev versta långa kommentaren så funkade det inte!

försöker igen, och går det inte nu, då ger jag upp. man ska ju inte ge upp säger dom ju, men jag tänker faktiskt göra det ändå om det inte fungerar nu.
såhär skrev jag (ungefär alltså. minns ju inte exakt):

är du i verkligheten än?
tänk om det är som med grimaser. om det kommer en liten vindpust på ditt ansikte medan du kollar i kors, så stannar ögonen så? jag vet ju att det inte är så på riktigt, det var ju bara ens föräldrar som tyckte att man var så jävla ful med ögonen i kors som sa så. men tänk om det gäller för hallucinationerna?
isåfall tycker jag att du ska hålla det stängda fönstret stängt.

om du inte vill stanna i h-världen. förstås.

Skinhead Barbiedoll sa...

Susannah Torarpsbacke:
Älvor lixåm.. & så hör jag om andra som sett änglar! Oavsett om jag är hög eller inte hög när jag har hallucinationer så ser jag mest djävular & monster haha.. & regnbågar.. det e iofs lite mer gullegull :D

ERICA:
Jag har aldrig blivit skrämd när jag med nån sorts substans påverkat mig själv men tycker det är så obehagligt med hallisar när jag inte är päverkad X| Då är dom obehagliga även om dom inte behöver vara så obehagliga EGEMNTLIGEN. X|

AMAIA LAYLA:
Heter hypnagoga- & typ hypnapompa hallucinationer, såna kan vara riktigt extrema! Har aldrig ens haft så extrema hallisar när jag varit hög. Käkar inga piller, bah sömnmedel ibland men hade inte tagit då så jag var ytterst ren =)

m138ke:
När det är meningen = mys.
När det inte är meningen = omys =/

good morning terrorism:
Alltså vet inte om du var för djup för mig eller nåt :D Men om du menar som du menar som jag tror du menar så tycker du det är onödigt för mig att medvetet utsätta mig för hallisar med typ drögs? Fast jag tror inte det sprolla roll, jag har haft sobra hallisar sedan jag var liten. Hörselhallisar & sånt.. & såna här hypnagoga saker är relativt vanliga iaf. Så det är inga flashbacks eller sånt.

ochjagba sa...

va? haha nä? jag menar bara som mina föräldrar sa till mig så fort jag gjorde en grimas: "Ögonen kan fastna sådär om det blåser!"
och då tänkte jag lite långsökt att tänk om man fastnar i hallucinationerna om det kommer en vindpust.

jag skiter i om du använder droger eller inte, och jag vill inte vara otrevlig eller så, det rör mig helt enkelt inte :))))

Skinhead Barbiedoll sa...

Nä asså jag förstod som sagt ingenting =D Men jag tyckte det var kul när man var liten & räckte ut tungan så pekade mamma på en mongolid som badade på samma badhus & bah "du kan bli sån". Men. Jag gick aldrig på det så jag räckte ut tungna i godan ro haha.

ochjagba sa...

Haha aaa jag med *kul* :D