6.2.09

IF I COULD CHANGE YOU, WELL IT WOULDN'T CHANGE A THING.


Been hit by a bomb of mixed emotions & nostalgia. That bloody hard disk.. It's so much & I'm so not the same. I don't want to fuck the same boys, I don't live in the homes where I used to live, I don't have the same suicide thoughts, I don't have my cat, I don't have my friends.

I miss my cat - *PAINPAINPAIN*. But the rest? I
so can do without! I'm much more satisfied with my life today. That's why I'm not only crying tears of sorrow looking through my files. There's also tears of joy, 'coz today I'm someone else, somewhere else. & I love it.


Har träffats av en bomb skapad av emotionella bitar & nostalgitussar. Den där jävla hårddisken.. Det är så mycket & jag är så inte alls samma person som jag var då. Jag vill inte knulla samma pojkar, jag bor inte i hemmen jag brukade bo i, jag har inte samma självmordstankar, jag har inte min katt, jag har inte mina vänner.

Saknar min katt - *SMÄRTA SOM ATT FÅ BENET AVSÅGAT UTAN BEDÖVNING*. Men resten? Klarar mig
bra utan det, & dom. Jag är mycket mer tillfreds med mitt liv idag. Jag fäller inte enbart oljeblankt svarta sorgetårar när jag går igenom filerna. Där finns även många tårdroppar av glädje, för idag är jag någon annan, någon annanstans. & jag älskar det.

7 kommentarer:

Mika'el sa...

Good for you Skinhead!

FLI sa...

Precis vad jag behövde läsa nu när jag funderar över min egna livsituation. Det är bara en själv som kan ändra sitt liv.

Var stolt över dig själv :)

Skinhead Barbiedoll sa...

m138ke:
MHM!

FLI:
Jag tycker fortfarande det där mest låter skevt, för enligt mig handlar det inte bara om en själv. Det handlar inte om att fixa saker utan hjälp. Jag tror på hjälp & tycker det är någonting högst verkligt & fungerande & ofta nödvändigt. Det är ju sällan man ändrar saker helt själv. Utan att soc hade vaskat fram en lägenhet vet jag jö t.ex. inte vad jag hade gjort X|

FLI sa...

Håller definitivt med, man måste få hjälp från andra. men det jag syftar mer på, r att om man själv inte är mottaglig för hjälp går det inte att förändra situationen. Så det är en själv som måste vilja ändra, och sen med hjälp av andra så går det. Men det är en själv som är grunden till det hela

Skinhead Barbiedoll sa...

Ah det håller jag helt med om! Man är grunden & självfallet kan ju inte ens hjälpen fungera om man inte vill ta emot den. Viss 'hjälp' behöver man ju nödvändigtvis inte se någonting positivt vilket såklart inte innebär att man inte violl bli hjälp, det är bara inte vad man behöver. Men när man får någonting man tror sig behöva då gäller det att lägga manken till & förtjäna det, våga ta emot det, allt sånt där. Jaaaaaa. Jepp. Jo. & Kram!

Anonym sa...

Vilken jävla smärta att bli av med sin katt..! Usch, vill inte tänka på't.. :( *krama*

Anonym sa...

sorry for the upprepaade comments about your pics but this one is soo beautyfull, you have a secret look in you eyes