24.2.09

HOW DO I HOLD ON TO YOU, IF I CAN'T HOLD ON TO ME?


Like a snow angel gone mad, I was lying in the pure white snow. Regretting my trust, regretting I've called, regretting my last post, regretting I've laid down in the snow in the first place 'coz I didn't want to get up. But I did. & I felt regret for taking the train, regret for walking beside him. Fear for that - & what - he might would scream to me. Fear for him once again putting my head into the chaos area just 'coz he always has to change his words.

Come to me.
Leave me alone.
Stay & have patience.
Please, just go.
I'm so much better than them.
I'm worse, you don't need me.
I'll do what I can 'coz you're a sunshine to me.
Or I'll get shitfaced 'til I no longer care.

How am I supposed to know how to act if I don't even know which words are true to him on that very day me needing him?


Som en utflippad snöängel låg jag bland flingor av blivande snöbollar. Ånger brann. Ånger gentemot min tilltro, ånger över att jag hade ringt, ånger över min senaste blåggilajnenpost, ånger över att jag hade lagt mig i snön från första början, för jag ville inte stiga upp & gå därifrån. Reste mig dock. & jag kände ånger över att ha tagit tåget, ånger över att gå bredvid honom. Rädsla för om han skulle, vad som skulle, kunna komma att skrika åt mig. Rädsla för att han åter skulle sätta mitt huvud i kaosspinn bara för att han ständigt ska förändra redan sagda ord.

Kom till mig.
Lämna mig ifred.
Stanna & ha tålamod.
Snälla, bara gå.
Jag är bättre än vad dom var.
Jag är värre, du behöver inte en sådan som mig.
Jag gör allt jag kan, ty du är en solstråle för mig.
Eller så super jag mig aprak tills jag inte längre bryr mig.

Hur ska jag lyckas finna någon grund för hur jag bör agera när jag inte ens vet vilka ord som är sanningen för honom den dagen jag går i bitar & behöver honom?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jodu det är förjävligt.. Sen vägrar läkaren ge en starka värktabletter för att dom tror man ska punda på dom..
Självklart man planerat det.. suck.. =/
Ha det bäst

Anonym sa...

leta reda på vilka ord som är sanningen för dig i stället... /DR phil.

Anonym sa...

Exakt det jag ville få fram av inlägget, tyvärr är de många som inte tycker som du pga hur samhället sätter för "gränser"

Stå på dej/er !

Skinhead Barbiedoll sa...

Denise:
Jag fick värsta smärtstillande en gång men var för fattig för att hämta ut X'( Nu brukar mensen tack & lov inte vara lika dödlig för mig som då, för det mesta iaf..

anna:
Det är inte en så bra idé Dr. Phil, för sanningen för mig är att jag borde bespara människor min existens & ta livet av mig men dom blir lite griniga när jag säger så.

chrille:
Men.. var framgår det? Det ser klart & tydligt ut som att du menar tvärtom. "Ni är fina som ni är"-snacket, lixåm? :S Hur tänkte du med inlägget?

Anonym sa...

Hej, tittade på dina teckningar. Din stil är speciell, du har något att förmedla. Vad gör du med den förmågan?
Annica

Anonym sa...

"ni är fina som ni är!" med det vill jag signalera att NI kvinnor/tjejer ska vara som ni själva vill elelr tycker.
Stå för ert utseende eller stil.
UTAN yttre påverkan helt enkelt.

Anonym sa...

MEN FAAAN DÅ! ursäkta jag blir bara lite identifikationsfrustrerad.

Anonym sa...

nu kom jag på nåt smart som jag fick höra i helgen! bästa rådet nånsin! "du är bra. du måste bara acceptera det." HAHAHA! nu delar jag med mig av detta fantastiska råd. varsågod. slit det med hälsan.

Anonym sa...

Hon hette allvarligt Kiwi. Jag frågade hur de fick deras amerikanska namn o då sa hon att man slog upp det i en ordbok och valde nåt som lät fint. Och om man kommer till en arbetsplats där någon annan heter Kiwi så MÅSTE man byta, och folk är helt chill med detta.

Det var en kille som hette Jasmine och när min lärare påpekade att det var ett icke-maskulint namn sa han att han hette det för att det helt enkelt lät vackert, haha.

Och jag hoppas allt styr upp sig för dig, det är ju ändå fettisdagen och vi alla vet ju vad det innebär.

Anonym sa...

om det är till nån tröst, gorgeous barbiedoll, så kommer social distortion till west coast riot (gbg) i sommar!

Anonym sa...

usch fy fan. det här gör så himla ont...

jag skulle vilja skriva tröstande ord, men mina försök låter ju hur patetiska som helst. om jag var din in real lajf-fräind så skulle jag ge dig hundra sköljmedelsdoftande kramar

Skinhead Barbiedoll sa...

Chrille:
aahhh nu hänger jag med, tack för att du hade tålamod med min tröghet =) Ibland behöver jag lite förklaringar.

heidi:
Bra & bra.. egentligen tycker jag nog att jag är bättre ä'n bra :D Men så har vi den negativa halvan av mig som tycker att jag är en säck bajs .Svårt att tampas med den asså =O

AMAIA LAYLA:
Haha det där är galet kul, låter som någonting hämtat ur en osannolik film!

Anonyma bra människa:
Du anar inte hur nöjd den kommentaren gjorde mig. SOM JAG HAR VÄNTAT!!!!! =D Kankse inte just på kommentaren, men på att dom ska masa sig hit ;) I'll so beb there!

Skinhead Barbiedoll sa...

(Blev alldeles till mig när jag tänkte på Social Distortion så jag bah skickade. Låt oss fortsätta här..)

Anynonyma Annica:
Gör ingenting speciellt av den alls, men folk verkar indikera på att jag bör görat :O Så jag får fan komma på nåt..

Narcissist javisst!:
Känns alltid som om man skriver någonting patetiskt eller bara löjligt eller onödigt weller så när man ska sajbärtrösta, I know.. men dom orden värmer ju också :) Inte från utsidan in men i alla fall lite på insidan. SÅ TACK! Å BAH KRRRAAAAM