23.1.09

TÅMMPI, THE ASSHOLE OF MY DREAMS.


I've got something to admit: in my dreams Tåmmpi's almost always some sort of bad guy ruining my happy moments. One thing more to admit: I don't have to waste too much time on wondering why I dream those Tåmmpiisthedevilhimself-dreams. I'm scared! I mean, why would I dream nightmares about monsters & those kind of non real things when treachery is just around the corner & monsters aren't? Monsters doesn't exist. Pretendtobeafriend&letthatsuckerdown does & I have experienced it so much I'm kinda full of paranoia. I'm trying not to let it get to me, but it slips inside my head while I'm asleep & can't fight it.

This morning I dreamt I was caught in a psychedelic state of mind (that's it, no more 13th Floor Elevators for me for a while!), or something like that. I was as sober as an IOGT-member (sober people fighting to sober up the ones who aren't) but my head was totally fucked up. I was walking around in the snow confused with if it was a dream or reality, couldn't remember the hours that had been. Had they even been? I called Tåmmpi & cried & told him about how strange everything was. I told him that the milk was blue, my skin was yellow, my vision was blurry & I didn't know what was reality & what was only me being crazy. & he? He couldn't care less. He hung up on me & I was left alone in my deranged world.



Bör erkänna någonting: i mina drömmar är Tåmmpi nästan jämt ett as som på ett eller annat sätt sabbar mina glada stunder. Ytterligare någonting jag ska erkänna: finns ingen anledning för mig att kasta bort en massa grubblande sekler på att analysera dessa Tåmmpiärdjävulensjälv-drömmar. Jag är rädd! Lixåm, vafan skulle jag drömma mardrömmar om monster & andra fejkskrämselskitsaker när svek lurar bakom hörnet, & monster inte gör det? Monster är på låtsas. Lekattduärnågonsvän&skitsedaniednjäveln är på riktigt & jag har fått smaka på sådana psykiska nävar så ofta att jag blivit relativt paranoiaproppad. Kämpar för att inte låta mina räddhågsna tankar sluka mig, men dom slinker in i min skalle när jag sover & inte kan försvara mig mot dom.

Imorse drömde jag att jag var tillfångatagen i en typ psykedelisk hjärnverksamhet (det blir fan inte mer 13th Floor Elevators på ett tag nu!). Jag var lika spiknykter som en IOGT-medlem men mitt psyke var totalt sönderknullat av galenskap. Vandrade omkring i snön & lyckades inte förstå om det var på riktigt eller enbart en dröm, kom inte ihåg timmarna som flytt. Hade dom ens funnits? Ringde till Tåmmpi. Grät & bekände hur märklig världen tedde sig för mig. Mjölken var blå, min hud var gul, min syn suddig & jag visste inte vad som var verklighet & vad som var min galenskap. & han? Han kunde inte bry sig mindre. Han lade på & jag lämnades ensam i min sinnesrubbade värld.

5 kommentarer:

Fejdan sa...

Visst är det härligt att drömma att man lever i en fuckin psykos? Det spelar liksom ingen roll om man vaknar sen, allt är lika förbannat galet ändå. Eller det kanske bara var jag. ;)

Thompi sa...

Comprehend that the real Me is so much better than the Dream-me? How effkin' uber can you get? :D

Fatta att den verkliga Jag är mycket bättre än Dröm-jag? Hur jävla über får man bli? :D

Heidi Von Bärsen sa...

Fyfan..drömmar är läskiga!
Jag har också haft en hel del creepy-drömmar den senaste tiden...jag har gått omkring & vart asnojig i flera dagar nu!

Skinhead Barbiedoll sa...

Fade.:
Du bah nyper dig i armen & "Hallåååå är jag vaaaaken?". X)

Thompi:
OH yeah! =) EXCEPT that one time when I dreamt you were an über idiot & then I woke up with anxiety eller vafan det heter & then the anxiety left & then the nightmare came true & the anxiety came again & I got drunk 'coz I wanted to die.''But mostly you're nice ;)

Dirty Eddz:
Ja när dom verkligen hopar sig över en så undrar man ju vafan hjärnan vill? Klart man blir nojig!

Anonym sa...

sådär drömde jag jämt när jag var med mitt förra ex. han var värsta svinet i mina drömmar, så till den grad att han nästan skämdes i verkliga livet fast sen när vi började ta slut försvann de så för mej hade det helt klart med att jag var galet rädd att förlora snubben typ. drömmer likadant om mina päron och vänner ibland. mycket rysligt är det för man vaknar ju typ ledsen.

och jag kör svenska för jag är dümm!