26.1.09

IT DRIVES ME CRAZY.


Here I sit, once again trying to stand the fact that Tåmmpi would prefer me if I would lack opinions. He says that's not true but that just confuses me 'coz that's not what he shows, time after time. The new shit is that I felt sad 'coz he never invites me when there's a party or goingoutnight-shit happening & stuff like that fuckin' kills me 'coz people always act like that & I want to murder them with spoons!!!

"But you never invite me!"
*UUUHM* hello?! I've been to 1 party since I got to know him & guess what? He was truly invited!

He explained it all with some bullshit about me having an urge to speak my mind so I would be some sort of party pooper if there would be like a nazi creep (or someone else having fucked up thoughts about the world) at the party. If some idiotic nazi would sit next to me & say "I hate jews 'coz they smell like poo-poo", & I would start to question what the nazi just said, Tåmmpi would be ashamed of me. Ashamed! Ashamed 'coz I, in his opinion, would ruin the happy party mood with questioning some nazi opinions.

1. How the hell did I end up on a nazi party anyway?!
2. Shouldn't it be the nazi that's the party pooper? Really, how party is being narrow-minded?
3. The fact that Tåmmpi would feel ashamed for bringing me to a party if I stood up for my opinions, that's just.. so so so totally wrong, for me. He should be proud! Like "Yeah, I'm the one who brought the babe that isn't afraid of speaking her mind while you other guys just sits there like silent zombies."

He wouldn't feel proud & that makes me wanna fall into coma & wake up when the world has changed. If it will. If everybody's like Tåmmpi, it won't. & that, my friends, is so incredible depressive it breaks me. What's more important? A party, or equality in society?


Åter igen kämpar jag med att stå ut med faktumet att Tåmmpi skulle föredra mig åsiktslös. Han säger att det icke stämmer, men förvirrar till det då han gång på gång bevisar motsatsen. Det nya bajzet är att jag blev *LÄZEHN I ÖGA!!12* över att han aldrig bjuckade med mig på några festligheter & sådant tar verkligen knäcken på mig för min omgivning beter sig fan alltid så & jag vill gröpa ur deras innandömen med sked!!!

"Men du bjuder ju aldrig mig!"
*UUUHM* hallå?! Jag har huserat på 1 fest sedan jag lärde känna honom & gissa vad? Han var jävligt bjuden!

Han förklarade det hela med något skitsnack om att jag är så kåt på att tala för mina åsikter så jag skulle sabba festen om det typ skulle vara något nazikryp (eller någon annan med skev världsuppfattning) där. Om någon korkad nazist skulle sitta bredvid mig & säga "Jag hatar judar för dom luktar bajs" & jag skulle ifrågasätta det, då skulle Tåmmpi skämmas för mig. Skämmas! Han skulle skämmas för att jag enligt hans tycke skulle sabba den goda feststämningen genom att ifrågasätta en nazists åsikter.

1. Hur i helvete hamnade jag på en naziferre från första början?!
2. Borde det inte vara nazisten som får stämpeln som festsabotör? Hur party är trångsynthet?
3. Att Tåmmpi skulle tycka jag vore pinsam som säger vad jag tycker istället för att känna sig stolt över mitt 'mod' & bah "Jepp, det var jag som tog med bruden som inte räds att låta hjärnan tala undertiden ni andra sitter som några viljelösa zombiedockor & låter nazisten hållas", det är så ruggigt ruskigt jävla fel, för mig.

Han skulle inte alls vara stolt & det får mig att vilja trilla in i koma & vakna upp först när världen har förändrats. Om den nu kommer att göra det. Om alla är som Tåmmpi så kan vi ju se oss om i stjärnorna efter det. & det, gott folk, är så otroligt deprimerande att det sågar mig itu. Vad är viktigast? En fest, eller likvärdighet i samhället?

19 kommentarer:

FLI sa...

Det är väl snarare nazisten som borde skämmas om han inte kan stå för sina åsikter?! Man ska ifrågasätta för att få ett bättre perspektiv här i världen.

Skinhead Barbiedoll sa...

FLI:
Jao asså exäktly. Jag tycker ju att folk får ha sina åsikter, åsiktsfrihet is the scheisse & vill nazisten vara nazist så OK men då är jag fett nyifken på att få veta vilka grunder människan byggt sina åsikter på. För det är ju jävligt sällan den grunden är hållbar, alls.

Anonym sa...

men herregud de var det dummaste jag hört. tamejfan alla fester jag går på är fett tråkiga. de skulle vara en ära om du ville följa med och lysa upp stämningen :)

alla som du som vågar säga sina åsikter och säga emot trångsynta individer med inskränkt världsbild borde få nobelpriset. speciellt om man är på en fest där man inte känner alla utan är mer bjuden.
fy farao för tråkiga männsikor som försöker smälta in i alla omgivningar istället för att lysa upp dem med sin egen personlighet.

Anonym sa...

btw så älskar jag dina bilder du målar.

Anonym sa...

Eeeh... Jag är helt på din sida!

Mika'el sa...

Jag är som alla andra och håller med dig. Fast å andra sidan känner jag faktiskt igen det där lite grann. Jag har ju polare som oftast inte föredrar att dra med sina kjoltyg på fester, för att det inte alls blir samma sak. Fast jag vet inte jag, jag hade iaf bjudit med dig, du är ball! :) Tack för en bra blogg.

Skinhead Barbiedoll sa...

zyklone:
Jag förstår inte krejen med folk. Så fort det är nån fest där jag väl är så äre bah idel glada miner & ÅHHHHHHVADKULDETÄRATTFESTAMEDDIG men sen är man bortglömd som vanligt när det vankas fest =|

Incka:
Du jag & högafflar!

m138ke:
Fast egentligen är jag lixåm mer kamrat än hans kjoltyg & kan ju vara kul att festa med sina kamrater ibland? :O Fast vafan GÖR kjoltygen så folk inte vill ha med dom? Enda gången det för mig är viktigt att herrar jag hänger intimt me inte är närvarande är när jag ska snacka om dom med mina vänner :D & det gör jag helst inte på fest. Då ska man jö dänza!

Mika'el sa...

Hmm, jag vet faktiskt inte. Jag personligen skiter i vilket, men en teori är ju att dom inte kan släppa lös och grisa lika vilt som när man har frugan med sig? Kanske?

Anonym sa...

I don't get invited to parties, either:(

And yes, why is the person who calls people out on their shit, the one who's the party pooper? And not the person who's offending a lot of people? I don't get the world.

Thompi sa...

Hade alla varit som jag hade du haft gott om vänner.

Anonym sa...

jag skulle aldrig våga festa med dig.. du är för ball för mig.. men å andra sidan skulle jag aldrig vilja festa med nazizzz....

äh fan va ja svammlar.. sorry

Anonym sa...

Tycker det suger och den kille som inte "kan svina loss" när flickvännen är där är dåliga män. Grejen är ju att ha kul tillsammans!

Gillar din blogg förresten!

Anonym sa...

Du har så sjukt rätt!! jag kommer n bring the fuckin party!!

Anonym sa...

Om man över huvud taget umgås i samma krets som nazister så bör man förpassas till soptippen. Tåmmpi är säkert snäll men du kanske behöver nån som är mindre fjortisaktig?

Skinhead Barbiedoll sa...

anna:
DU SKULLE VÅGA!!

Susannah Torarpsbacke:
Ja asså vafan gör dom när dom svinar loss egentligen som gör att bryden inte kan vara med? Startar bögorgier? :S

Lil Lina:
Låt oss trasha Liiidingö!

GROVE OVE:
Det handlar ju inte om nazister utan om folk som har en annan åsikt än vad jag har (& framförallt om huruvida jag säger min åsikt eller ej), överhuvudtaget ("..om det typ skulle vara något nazikryp (eller någon annan med skev världsuppfattning) där. ").

Thompi sa...

Grove Ove:
Så jag är fjortisaktig för att jag, liksom både SHBD och många av hennes läsare, har issues? Som jag jobbar på, men gör snedsteg som alla andra?
Jag tror inte det är bilden hon vill måla upp av mig, iaf.
Jag umgås inte med nazister, det var bara ett exempel, och om man känner att man kan berätta för folk man inte ens känner vad som är fel på deras vänner och vad dom egentligen förtjänar, så har en tydlig bild av dessa vänner helt klart inte målats upp. :)

Dessutom framgår det inte i inlägget, men hela problemet var kärnan i inlägget, och inte exemplet som så, så sluta haka upp er på några jävla nazister.

Peace!

Skinhead Barbiedoll sa...

m138ke:
Dom låter fett tyglade av honorna om dom inte kan släppa lös när dom är i närheten =|

Elin:
Vi kan starta en cool partyklubb som bara vi får komma på!! Jag bjuder dig & du bjuder mig ;)

Thompi:
Fast eftersom det fokuserar på just denna punkt så hade jag mest haft gott om missanpassning, vilket jag ju iofs redan har, fast lite mer.

Sen tror jag inte det handlar om tydliga bilder eller saker utan att mina läsare alltid har haft en klar bild i skallen av vad jag ska ha & det jag ska ha är typ nån som är skitenkel & inte har några problem whatsoever & inga misstag gör. Jag ska typ ha en docka eller nåt, alltså. KUL KÅMPIZZDÅKKA NÄÄJJJ =<

Anonym sa...

SHBD & Thommpi: Okej, då är jag med. Inga problem.

Anonym sa...

hmm då borde folk skita knäck av att festa med mej med, men inte gör dom det.

underliga formuleringar...
well om han påstår att du kommer kvadda festen, gör det bara! :oP
iom han inte verkar ha för stora tankar om dej.