15.1.09

LET'S CLIMB AWAY THE SLACKERNESS.



Sure, I made some jogging in 2006 - but gave up & gave in to the chips lifestyle. & yeah, I may have made about 60 situps in the last 4 years, but I'm gonna be honest to you & that's nothing! We both know it, to pretend to be stupid is so 1933. Now I'm facing the fact (the fact I face everyday I walk in stairs & just wanna give up, wait for someone to teleport me away from it) - I'm not really athletic these days. Not. At. All.

But today me & Tåmmpi will go bouldering, & I'm gonna give my fuckin' everything! He will cry like a shaken baby when I almost fly up to the ceiling & climb around there, upside down, like I'm Spiderman or maybe just some other insect you'd like to smash 'coz it's so bloody irritating.. He will, like "Oh why oh why did I ask you to come here? You are like the God of bouldering & me, me, well I guess I have to depend on my good looks, 'coz here.. I'm absolutely lost."

That's the plan & we're all excited!
It will steka.




Ja. År 2006 joggade jag runt lite i en lerig, kottknasig skog. Det kan hända att jag dom senaste 4 åren även lyckats trycka upp mig i cirka 40 situps.. Men ärligt så är det inte ett jävla piss! Vi båda vet det, att låtsas vara korkad är så 1933. Nu står jag öga mot öga med sanningen om min otränade, typ 69-årigkristdemokratgubbe-kropp (sanningen jag åtnjuter var gång jag släpar mig upp för en trappa & bara vill ge upp & vänta på att någon ska teleportera mig bort från skiten) - jag är inte direkt atletisk nuförtiden. Inte. Alls.

Men Tåmmpi & jag ska idag bouldra, & jag ska ge mitt förbannade allt! Han kommer att gråta som ett skakat spädbarn när jag nästan flyger upp till taket & klättrar runt där, helt upp & ner, som typ Spindelmannen eller någon annan insekt som man vill mosa för att den är så jävla irriterande.. Han kommer typ "Oh varför, varför bad jag dig följa med mig? Du är typ boulderingguden & jag, jag, jag antar att jag får förlita mig på mitt sköna yttre, för här.. Här är jag helt vilse."

Det är planen & vi är alla uppspelta!
Det kommer att steka.

6 kommentarer:

Anonym sa...

You never told me you were that good! Now I'm worried...

Du aldrig berättade du var det bra! Nu jag är orolig...

Skinhead Barbiedoll sa...

Thompi:
I never told you I were that GOD!

Jag aldrig talade dig jag var det GUD!

Anonym sa...

svar: jag snackade faktiskt idag om barnmat.. de va soppa på skolan men de va kött i så de va jobbigt å äta, så jag käka blött bröd hahaha
mat är underskattat!
jag va jättesugen på chips samma kväll/natt som jag hade pierca för jag va me nå kompisar som satt å fetade sig hela natten.. KUL, JÄVLIGT KUL. och imorrn äre fest. KUL, JÄVLIGT KUL. snus. cigaretter. öl(, annan sprit). chips. godis.. bajs.

Skinhead Barbiedoll sa...

Angelica:
Vill man vara fin så får man lida pin.. tydligen. Jag piercade örsnibbarna igår & går nu runt & tycker mina öron ser förjävliga ut för jag gillar inte örhängen, men jag vill töja så någonstans måste man ju börja. Så jag ska lida pin ett tag nu :D Vi kan lida pin tillsammans!

Gabriella sa...

hahahahah jag veet.. men grejen e att vi e tre tjejer här i huset och vi stökar o lagar mat sen så ämnar vi allting, så när tjejerna e på jobbet så passar ja på att städa för att fördröjja tiden.. =)

Skinhead Barbiedoll sa...

Ah en liten hemmafru i tjejlyan :D