7.6.09

WHEN GOD WHEN?!

en undring jag har.. varför tenderar folk vara så jävla lättvindiga med löften? löften ges hur enkelt som helst & bryts än enklare & så är det lixåm no big deal. vad är krejen? i mina ögon så är ett löfte dyrbart & stabilt som en diamantjävel men för många verkar det vara flisor av bajs. jag blir besviken när någon bryter ett löfte till mig men jag blir SKITFÖRBANNAD när jag får skit för att jag blir besviken, som om jag inte har rätt till det. om någon lovar någonting så förväntar jag mig faktiskt att det ska hållas, är det så jävla märkligt?

hur blev löften luft??

5 kommentarer:

Sophe sa...

Jadu, det där skulle jag vilja fråga min far... det där om löften eller "flisor av bajs" som han verkar tro att det är.

Jag kanske glömde nämna i inlägget att killen som ramlar ner ur trädet är JÄTTESUPERDUPERSNYGG? Sen så pussar jag på okända killar hela tiden. Men alla är vi olika!

Gontanius sa...

Tror det beror lite på vem, var och varför man lovar något. Jag är väldigt försiktig med mina löften. mitt minne gör att jag glömmer saker jag lovat och där av är det ingen idé att lova saker. Eller nja löften om integritet ska alltid hedras, finns inga ursäkter för att bryta sådana löften, enligt mig i alla fall.

Skinhead Barbiedoll sa...

Sophe:
Kan tråkigt nog tro att om du frågade skulle du inte få nåt vettigt svar, för du har säkerligen redan frågat :/ Trist att det ska vara så. Hmm om han är skitsnygg så.. ja då skulle jag nog inte slå honom på käften för pussen kanske. :D Fast jag är ganska pussrädd av mig gällande främlingar så det är nog där mycket av oliktyckandet ligger :)

Gontanius:
Jo det beror ju på men jag förstår inte hur det kan bero på.. varför vissa tar så lätt på löften. Fattar dom inte innebörden? För innebörden ÄR ju rätt så.. hård på sitt vis. Ett löfte ska hållas. Jag brukar mycket sällan lova saker. Kan inte minnas sist jag gjorde det. Men jag brukar inte bita huvudet av folk så fort dom bryter ett löfte. Däremot är jag så jääävla less på att få skit för att jag faktiskt förväntar mig att ett löfte ska hållas. Då är jag liksom jobbig som har tagit löftet på allvar. Tycker d e fel X|

Gontanius sa...

Haha okej, jag försökte hänga med där men nu så, tredje gången gillt.
Men kan ju handla även om vilken chargong man har, vissa gäng har ju en mycket slapp löfteskultur. Jag och mina bröder har det mot varandra. löften är förslag. Dock så är det inte allvarliga saker då. Men med detta betyder ju inte att jag inte hedrar mina löften till andra. Och vad är ens ord värda om man inte kan styrka dom. Igentligen bör du nacka folk som inte håller sina löften, eller repisalier åtminstonde.

TERRE sa...

haha, känns som mig fast ändå inte och tvärtom och så osv.. HEH!
Käkar nyttigt och går en massa men inte fan blir jag skinny :´´´´( <3