3.6.09

jag hatar kineser & pizzor & älgar & alla med röda läppar & 3-åringar & silikon & folk som äter havrefras till frukost jag är störst, bäst & vackrast.

SKINHEAD BARBIEDOLL

Såna där blondinkisse-bloggar där blogginnehavaren skriver korkade saker med flit för att provocera till sig läsare & sedan skriver nån typ "du är ju dum i huvudet" & nån annan bah "MEN HON PROVICERAR JU HIHI FATTAR NI INTE! HON ÄR JU SMART!"

alltså. o.m.g.
var ska jag börja?

det är ju självklart en fråga om hur man definierar smart men i min värld handlar inte smart om att till vilket pris som helst tjäna $tålar. att skapa sig en stämpel som efterbliven.. är det så jävla värt det? är det så smart? om man trivs med det så, men att stämpla det som allmänt smart? njaa..

& sen kan tydligen ingen stava till provocera! den felstavningen jag tycker är jobbigast är läsa är "sorlig" när det ska stå "sorglig". sorg är inte sorl! det får mig, precis som med provocera, att undra hur människan som har skrivit det uttalar ordet i fråga.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Galet snygg bild!

H-T-J

Miranda O. sa...

Och genom att dom aldrig visar sin smarta sida har dom vips dragit ett strå till Unga-brudar-är-dumma-i-huvudet-stacken.

Mäkta intelligent må jag säga.

ToHell sa...

Jag tycker det är mest upprörande att inte en enda amerikan kan stava till 'masturbate'.

Mattias sa...

Kan nog tänka mig att vissa människor blir provocerade av saker du skriver =)

Bilden är grym - helt oerhörd må jag säga =) I lajk!

Skinhead Barbiedoll sa...

Anonym:
Tackyou!

Miranda O.:
& dom får mänskligheten att verka än mer puckad.. hujedamej.

ToHell:
Dom blir för upphetsade bara av ordet :)

Mattias:
Jag blir provocerad av att du inte tycks ha läst mitt inlägg. Jag sitter inte & hittar på saker som inte är jag, för att provocera & bli rik eller whatever. Jag skriver vad jag skriver & ibland råkar någon bli provocerad. Det är ju inte provokationer jag är emot utan att leka dum för att provocera.

Mattias sa...

Jag är dock inte övertygad att alla dessa "blondinkisse-bloggare" skriver korkade saker med flit. Jag tror ibland att dessa människor på allvar ÄR så korkade som de utger sig för att vara. (Observera att jag inte tycker du skriver korkade saker, verkar korkad eller är en "blondinkisse-bloggare.)

Vad det gäller att provocera så är det något av det mest fantastiska som finns. En fundamentalt viktig del i varje demokrati.

I just saw that I was supposed to write in english. I'll try that next time =)

Anonym sa...

Är oxå sådan som kan störa mig till döddagar på felanvända ord och hur folk helt enkelt skiter i att stava rätt! Slarvfel, ok, men inte hela jävla tiden. Och nej, alla kan inte ha dyslexi! Människor är bara ignoranta och lata.

Som tex "tack vare Dwight dog Angelas katt" när det helt klart ska vara "PÅ GRUND AV Dwight dog Angelas katt." Fan, hur svårt är det?

Eller när folk skriver "det är skönt och sola" när man egentligen i skrift byter ut "och" mot "att": Det är skönt ATT sola. Man skriver fortfarande inte som man pratar.

För att inte tala om särskrivningar. Folk som skriver som sär. Det tycker jag är fint.

Skinhead Barbiedoll sa...

Mattias:
Ja, provokation kan vara underbart & nyttigt men i mina ögon finns ingenting underbart med att provocera med åsikter man inte ens har. Jag skulle hellre äta slev bajs än att låtsas stå för någonting som inte är jag, men tvekar inte att provocera om jag ser det som någonting värt ett syfte jag uppskattar.
bloggen är typ nedlagd så man får skriva på vilket språk man vill. fast helst inte swahili eller nåt annat som inte är svenska eller engelska.

Susannah Torarpsbacke:
ÅÅHHHHHH & sådana där "chansen finns att mamma har cancer".. bah mmmm vilken chans! vi får hoppas, liksom. "jag var och bada"-meningar blir jag också helt galen på. X|

NELLIE sa...

åh, DU är en smart bloggerska!

Anonym sa...

själv tycker jag att folk som skriver himmeln är sjukt jobbiga

Susannah Torarpsbacke sa...

HAHA! Ja, vilken chans. "Testa 'risk' dit sepe." hehe

Charlotte sa...

Nice pic girl!