5.6.09

läppigt.

kom att tänka på detta efter att ha plitat förra inlägget. det där snacket om att man vill ha vad man inte har. krulltott vill ha rakt hår. vit vill vara svart. fyllig vill vara slimmad. blåögd vill vara brunögd. yougetthegrip. men jag funkar inte så, oftast. säkert på NÅN punkt av alla alternativ (skulle inte banga på att vara kortare, t.ex) men jag har aldrig velat byta bort mitt självfall. aldrig velat vara någonting annat än smal. aldrig drömt om bruna ögon. det mesta vill jag inte ha bortbytt. däremot har jag upptäckt att jag är av det slaget att 'mycket vill ha mer'. jag vill ha det jag har - men mer. jag har naturligt stort svall men skaffade extensions för att jag ville ha mer, helt enkelt. men det har jag alltid haft. en massa hår, alltså. fylliga läppar har jag däremot inte alltid haft. aldrig tunna å sådär men liksom.. vanligt fylliga typ. hade ingen tanke heller på att jag tyckte att fyllig mun var speciellt snyggt. lade ingen vikt vid det alls. MEN. mot slutet av tonåren så började mina läppar bli allt fylligare & DÅ noterade jag att Fan, najz det var med big lips. Passar i det. Man skulle ta & skaffa sig ÄNNU större. så innan jag hade det ville jag inte ha mer av det, helt enkelt.

hur funkar du?

FÖRST.


SEN.


SIST.


kanske inte världens bästa jämförelsebilder. det blir liksom mer plut, främst.. men ja som ni kan se så är amorbågen rätt så trashad av den enkla anledningen att man ju får ha åsikter gällande hur dom ska forma läpparna när sprutorna åker in & jag är inget fan av amorbågar så jag önskade ju inte förstärka den direkt. det som är trist med fyllda läppar är att dom blir mindre rynkiga & jag tycker att läpprynkor är fett vackert. fast skillnaden rynkmässigt här ser större ut än den är eftersom jag på före-bilden har läppstift & pudrade (för att rynkframträda mer) läppar & på andra har jag.. försvarets läppbalsam eller nåt annat orynkigt.

för nån vecka sen såg jag en kvinna på lidingöbanan, hon hade skitfint rynkade läppar. funderade på att säga det till henne men det kanske hade låtit.. som en märklig komplimang..

men iaf. sist jag var på läppkliniken så sa hon som fyllde "Du har haft fylliga läppar hela ditt liv va? blahblah" & jag bah "mmm asså fast dom kom igång när jag var typ 19 lixåm bah men jag fattar inte varför" (uttryckte mig självfallet EXAKT så) & hon bah "hormoner".

alltså. är inte puberteten slut INNAN kringtjugoårsåldern? fast i&försig så har mina ansiktsformer överhuvudtaget förändrats mycket senaste åren.. vad är egentligen krejen med sånt? eller fan vad dum jag är. kroppen håller väl på & har sig lite hur som helst tills man är ungefär 25?

slut på frågetecken. dax för er att besvara mina frågor! nu ska jag tamejfan skriva så kanske jag släpper in er till min nya blogg imorgon :)

8 kommentarer:

Gontanius sa...

EHm måste fråga. är det överhuvudtaget trevligt att hångla med pumpade läppar eller är det fishstyle?

Ansiktet förändras ju hela tiden. vikt och år passerar ju alla men sedan vet jag inte hur det skulle förändras riktigt men om jag ser gamla bilder på mig (från när jag var 24) till idag (27) så har det skett en jäkla förändring. okej att jag är lite tyngre men man ser verkligen att jag blivit äldre.

WOOHOO! Ny blogg! Mega bok inlägg!

Rebecca sa...

Okeii,vart gör du dina läppar,vad kostar d o hur jävla ont på en skala 1-10 gör d?
Har alltid fått för mig att d gör svinont?

Skinhead Barbiedoll sa...

Gontanius:
Lite fishstyle är det ju på mina läppar men det tycker jag bah e hott fast att hångla med dom är ingen skillnad från tidigare.. kanske lite trevligare iofs. Mer att hångla med :D Dom känns precis lika mjuka som ofyllda läppar. Jag har haft samma vikt sen jag var 15 typ men mitt ansikte har ändå blivit skarpare, som om jag hade gått ner i vikt liksom. men har hört att man har ansiktshull ganska länge & sen ryker det & mitt har väl rykt.

Rebecca:
slm-kliniken vid tekniska högskolan. har för mig kalaset går på 2300 kronor. jag tycker inte alls att det gör ont. visst känns det lite & ögonen kan tåras, fast inte pga smärta utan för att man kommer åt några nerver eller vafan det är. men du vet, som när man får en smäll på nosen & det gör inte ont men man börjar ändå gråta. =) det gör ondare att pierca tex öra & näsa, & det gör jö inte ont så ingen fara där. fast jag är ganska smärtkänslig men.. ändå..

Paulina sa...

hej blev lite sugen på att testa fylla läpparna själv men har några frågor:) det ser jättesnyggt ut på dig ju men ändras det efter en tid? dvs ser det galet ut första dagen men lägger sig sedan eller hur funkar det? hur vet man hur mycket man ska ha i och så om man inte vill se ut som en OC-mamma typ?

Candy sa...

Det stämmer inte på mig heller, inte helt och hållet i alla fall. Jag har alltid varit smal och det vill jag fortsätta vara. Tyvärr är jag just nu inte lika smal som jag brukade vara, det som var min normalvikt. Tror att jag har 10 kilo för mycket för att ha vad som är normalt för mig.

Och bruna ögon vill jag lätt ha. Det är fint. Gröna ögon är också fint, därför har jag färgade linser ibland, men jag är inte missnöjd med min färg och skulle aldrig vilja byta.

Och jag är nöjd med att vara vit också, och en blek viting, för jag tycker att blekhet är vackert. Så de som snackar på det sättet som du skriver om kan ta sig. =P

Citrin sa...

Jag är en typisk såndär som vill ha vad jag inte har haha. Är fyllig, vill vara mager. Brunt hår, vill vara blond. Brunögd, vill ha blå ögon. Iofs trivs jag bra med att vara kort iaf... Nåja, orkar som tur är inte obsessa för mycket ändå.

Mina bröst växte en kupstorlek när jag var 20-21... Jag som trodde "growth spurts" bara fanns i Britney Spears värld. Jaja, inte mig emot! :D

Rebecca sa...

Jag undrar oxå hur länge resultatet håller i sig? Hur ofta fyller du på?

ELIN sa...

Ja, läpprynkor är så fint! Och en annan läppgrej som är så fint tycker jag, är när typ överläppen är större än underläppen.

De sakerna som jag grät över när jag var yngre har fixat sig med åldern, vilket är så väldigt uppskattat (av mig själv alltså). Annars så har jag inte stora problem med något. Det finns småsaker som jag inte skulle bangat att ha annorlunda, typ en nästipp som inte försvinner och lämnar näsbenet utstickande när jag gör en min, men inget som får mig så ledsen som de där grejerna när jag var yngre.

Det är svårt att förklara, men typ såhär funkar jag.