23.3.09

PARDON, I FEEL FINE.


This will be in Swedish 'coz I'm pissed!


En typiskt osmart brüd hade skrivit ett typiskt störande blåggilajneninlägg där jag i hennes ögon tydligen skrev en typiskt jobbig kommentar ty plötsligt var den borta med vintervinden. Turligt nog för er som älskar när jag är rosenirriterande skrev jag kommentaren i ett textdokument för den var så jävla lång & jag skulle blivit än mer aggro om den sjabblats bort.

Dumt inlägg:
[Do you want love or do you want fame?]

Min kommentar:

1. Jag antar att du inte dricker alkohol, röker cigg eller snusar i&med att du skriver att du står emot droger. Kanske stämmer detta, kanske inte. Det är så svårt att veta i&med att människor alltid tycks vilja separera sprit & cigg från andra droger, trots att alkohol & nikotin är bland dom tyngsta drogerna. Om du varken dricker, röker eller snusar - fint! Då hycklar du inte, det är vackert =) 2. Huvudvärk kan man ofta få av stress & ångest, då hjälper det inte att dricka vatten. Visst, då kanske det hjälper att stressa ner & sluta ha ångest men ehhh lättare sagt än gjort.. 3. Att vissa, ibland många, människor sabbar sina liv eller konstant flyr från verkligheten med hjälp av droger, innebär det då att ALLA gör det? Tveksamt, ytterst tveksamt. Finns absolut ingen fakta som tyder på det. Snarare gott om fakta som tyder på motsattse. Vissa går ner sig. Andra inte. 4. Gällande att fly från verkligheten & "jaha? gå å lägg dig då förfan". Att somna kan ju vara det svåraste som finns ibland. Stress & ångest ofta inblandat även här. & när man väl har somnat ska man hålla sig sovandes också.. svår skit. Jag vill lite bättre förstå varför du är så anti, vad som gör den som genomlider huvudvärk & sömnlösa nätter bättre än den som tar ett piller mot migrän eller piller för sömn? Du kan ju inte utgå från enbart hur du är & din person när du ska döma andra människor. Kanske upplever vissa smärta du aldrig har upplevt, kanske stör även mildare smärta deras dag med ungar, arbete & återhämtning om natten? Att pillerfritt & drogfritt funkar för dig - vad i det innebär att det måste funka för andra?

Resten var icke textdokumentskrivet av mig så jag gör om & säger samma sak fast inte prick likadant..

Slutligen vill jag tacka Propavan för goda nätters nödvändiga sömn, & marijuana för att återställa balans i mitt liv i&med att jag efter en kvälls röka får det betydligt enklare att hantera mitt psyke i ett par månader. "när man knarkar tappar du kontrollen av ALLT."
Jag har absolut ingen förlust av kontroll gällande droger då jag absolut allt som oftast föredrar att vara sober, & jag har med hjälp av droger vunnit kontroll över mitt psyke & därmed även över mina matvanor & till viss del sovvanor. Jag har mer kontroll än någonsin, tackar som frågar.

Människojävlar som tycker att jag ska lida mer än nödvändigt kan fan dra åt helvete. Speciellt när dom har så jävla fragil grund att ställa sina åsikter på så dom inte ens pallar bemöta mina motargument. Det, i mina ögon, är fegt. Inte att ta till hjälpmedel för att orka med sin vardag.

18 kommentarer:

a sa...

Kul; skulle vilja se den där bruden falla ner i djupaste depressionen; suicidalt på gränsen med huvudet demonfyllt; skulle vilja höra henne då hålla moralistiskt bullshittal om pillers värdelöshet.

På tal om det har jag glöm ta morgonens pillerdos; MUST HAVE. GIF! *skakar högdemonstrativt pillerburkarna* Aaah, kemikalier kemikalier kemikalier, comfort me.

Btw. Har jag någonsin sagt hur löjligt fascinerande jag finner dig och din person? Hur du med uppvevat långfinger skiter i alla stereotyper; konventioner; blandar komiska ytligheter; smärtsamheter; dina vackra fotografier och intelligens i en enda evig kaskad av ord? Det är häftigt. Du är. Beviset på att den mänskliga själen är mångdimensionell; svårgreppad, omöjlig att definiera.

Liking you.
Så.

Skinhead Barbiedoll sa...

Galatea:
Du & dina kommentarer & inlägg är alltid underbara, damn you! Kemikaliedelen är strålande. Må dagen vara god mot dig!

Fejdan sa...

Wtf? Men skribenten i fråga kan ju inte varit med om något värre än lite vätskebristrelaterad huvudvärk med andra ord?

När jag slutade med amfetamin började jag dricka kaffe. Är det då att byta en drog mot en annan tro, eller kan man rangordna efter verkan och tyngd på substanserna? Ja, man undrar ju eftersom skribenten till och med går till attack mot stackars alvedon.

Haha. Puss beauty.

Skinhead Barbiedoll sa...

Fade.:
Att påbörja kaffedrogande är ju nästan i klass med amfetamin! Denna brunsvarta dödsdrog som människor konstant dricker, skandal I tell ya!

Eller.. så inte.

Eller hur, vafan har någonsin Alvedon gjort för ont? =D

Fejdan sa...

Hahaha, precis. ;)

Och du är ju en sötboll. Jag har faktiskt scannat hela hjärnan efter farligheter, men det yrseln beror på hormonrubbningar. Så det är bara att yra omkring. ;))

Puss!

Skinhead Barbiedoll sa...

Fade.:
Bra! Man vill ju inte att du ska dö helt plötsligt :| Pösskram!

Anonym sa...

PÖÖÖ WRONG. Men det var nära. De låg ialafall bara 2 par ifrån de vita :D

Och klockrent inlägg som vanligt, fyfan vad jag avskyr när människor drar ALLA över en kam. Bara för att hon inte har haft lika svåra erfarenheter som många andra har med depressioner, mani, sömnlöshet, smärta, skitzofreni och 1000 andra sjukisar så behöver hon inte skriva något som kan tyckas gälla alla. Kul exempelvis att få HIV och inte bromsa den överhuvudtaget för att piller är något som är sååå hemskt.

Anonym sa...

*FRÅGESTUND I DIN BLOGGILAJNEN*

1. Vilken superkraft vill du ha järnet, mest av alla?
2. Vad är det dyraste du slösat ca$h på?
3. Bizarraste o mest patetiska raggningsförsök någon kört på dig?
4. FETT KLANTIGT ögonblick så du mest ville dö eller skjunka genom jorden?
5. Skulle du hellre ligga med Lokets lik som legat i solen i 5 dagar eller en amputerad 86 årig man med vårtor över hela kroppen och cyklopöga och klamydiakuk? Motivera.


Haha sorry, har FETT tråkigt.

Anonym sa...

Fan vad bra skrivet. Jag tycker att människan verkar väldigt insnöad. Har iaf kommenterat till henne, jag tycker bl.a. det är motsägelsefullt att minipiller är okej men inte andra tabletter- hon kan väl använda kondom?!

Anonym sa...

Håller med dig totalt, den där bruden verkar ju mer än lovligt blåst. >_<

Anonym sa...

Varför hamnade en så nollad idiot på din sida? Bode vara... typ, IQ-gräns på din blogg for fuck sake!

ÄLSKAR bilden på dig.
Lätt den bästa, ever.

Pyss

Anonym sa...

Att jag petar i min olika saker betyder inte att jag är less på livet..eller okej.. jag kanske inte är värsta glad på livet alltid men jag är inte en loser för att jag lider av huvudvärk alltför ofta och vill slita ut hjärnan för jag inte klara av den om jag inte tar huvudvärkstabletter.

Att jag betar i mig alkohol har aldrig handlat om destruktiva själ (förutom fåtal gånger) Jag har gjort det enbart för jag tycker det är kul.. samma med andra droger.. för det är KUL. För vardagen är grå och trist och jag gör det för jag VILL och jag sitter inte därefter på plattan och tuggar nån annans tånaglar för få lite till. Att använda droger med respekt och inte missbruka är en helt annan sak än att peta i sig konstant för döva smärtan.. och egentligen? vem har rätt att döma någon annan människa. Det är fortfarande min kropp.. då jag kan tycka nån kan sticka in huvudet är när man är fara för sitt eget eller andras liv.

Och hennes bla bla bla om hon är en fighter... Jag skulle nog kalla mig själv e fighter som faktiskt kan ha det lite kul emellanåt istället för va en liten torrboll som måste se allt svart eller vitt.

Långt och onödigt men trött på folk spottar på droger hejvilt som om..ja. Va emot missbruket inte bruket. (Och nej jag röker inte ens cigg längre för jag avskyr beroenden)...

Skinhead Barbiedoll sa...

AMAIA LAYLA:
Haha ska göra den där när tid fås :D & sista frågan e ju sick!!!!!

Candy:
Synd att hon inte kommer publicera din kommentar =( Gillar att läsa dina kloka ord.

Pleu:
Ja det känns som om någonting inte står riktigt rätt till i alla stall..

E:
Det var jag som besökte hennes blåggilajnen *RÅDNAH*. Hängt massa på Lünarstorm senaste dagarna, så jag får väl skylla mig själv att jag snubblar in i såna människors liv.

Nicole:
Ja fy fan, blir så less.
Less på människor som likställer allt narkotikabruk med missbruk. Less på människor som kastar ut alkohol ur drogkategorin. Less på generaliseringarna. Jag brukar droger med jävlig respekt! Låter mig inte påverkas av droger när jag haft ångest klingandes i mig (om vi nu inte ska räkna med Propavan för ja tack till sova!). Jag är medveten om att en person med labilt psyke kan vara väldigt skör när det handlar om droger, speciellt narkotika kanske, & jag handlar därmed därefter. Nyttjar skiten när jag är glad & vill ha lite trevliga hallucinationer & bästa sexet ever =) & detta knarkande sker ju betydligt mer sällan än vad mina polare super till. Så ja. Eh. Åh gud folk..

Du & jag är tamejfan fighters!!!

Unknown sa...

Jag är iof emot narkotikaklassade droger, men jag både röker, krökar, snusar och knaprar piller vid behov! Det ser jag inget fel med alls, så det du skrev var helt rätt, fastän jag förstår henne också till viss del...
PÖSS :)

Anonym sa...

Ja, det var jävlari bra skrivet. Jag ville verkligen också kommentera på hennes inlägg, men efter att ha läst det fanns där så mycket jag ville säga att jag slutade med att inte orka skriva någonting alls. Jag gillar argumentet om ifall hon blir riktigt riktigt riktigt sjuk, så skulle hon inte ta någon medicin ändå, för då är det inte meningen att hon ska bli frisk eftersom kroppen inte klarar det på egen hand. Undrar om det finns någon kropp som klarar allt på egen hand... Kanske hulken?

För övrigt, tack igen för intressant läsning!!

Skinhead Barbiedoll sa...

Ida 1:
Varför är du emot narkotikaklassade droger? Det är jag nyfiken på. Om jag ska lägga fram mig själv som exempel: om jag röker på på marijuana en kväll så hyvlar det bort det värsta av mina psykiska spänningar - eller snarare, dom uppkommer inte lika enkelt. Denna lättnad upplever jag i ett par månader. Dvs det fungerar som antidepp med skillnaden att antidepp aldrig funkat för mig, istället för att plana ut känslolivet blir det positivt (glädje) eftersom det är det negativa som trubbas av, inte det positiva. Jag sklipper kostnaden av att knapra antidepp varje dag, om jag nu skulle ha nåt sånt istället. Slipper bivrkningar. Det enda som sker är att jag mår gott & är snurrig i skalle & ögon i en kväll. Gör inte en fluga förnär. Drabbas inte av någon hemskhet.
Blir så jävla trött i huvudet när människor försvarar lagliga droger för att dom är lagliga för någon annan specifik anledning ser jag inte. Alkohol ställer ju till med en JÄVLA massa problem. & visst, det kan andra droger också göra men inte i samma utsträckning & borde inte dom då vara lagliga? Fast jag förstod inte om du bah var emot eller om du även tycker att lagen ska se ut som den ser ut nu..
Varför ska det vara kriminellt för mig att ta någonting & må bra, när det är lagligt för mig att få betydligt farliga droger än majja utskrivna av en läkare? Xanor t.ex, som inte gjorde nåt gott i mitt liv.

Ida:
Ja det var ju omöjligt att kommentera hela skiten! Sedan kändes det ju inte så nödvändigt eftersom hon bara raderar kommentarer som säger emot henne =/ Låter lite religiös fanatism över hennes "inte meningen"-pladder :D

Anonym sa...

Wonderful Payback mohahah!

dr. No sa...

Men vem fan orkar lyssna på alla jävla moralister som tror att de har något orginellt att säga när de rapar upp sin jävla skolmoral?

Hela det jävla postmoderna samhället handlar om eskapism - oavsett om det råkar vara genom att samla på parfym, spela playstation, läsa böcker, knulla, slåss eller skjuta heroin.

All modern filosofi förespråkar hedonism.

Och har man inte förstått ens något så grundläggande, inte ens förstått att ens egna "gott och ont" inte är allmänt tillämpbart - då får man naturligtvis prata ändå.

Men man får inte förvänta sig att någon ska lyssna.